בהמשך לחשיפת "גלובס": מגדלים מכרה 79 דירות בלב סביונים

לפני פחות משלושה שבועות חשף ב"גלובס" את בניין המגורים הראשון אשר החברות אפריקה ישראל מגורים, מקבוצת אפריקה ישראל, ודנקנר השקעות מקבוצת דלק נדל"ן התכוונו למכור לקבוצת רכישה

לפני פחות משלושה שבועות חשף ב"גלובס" את בניין המגורים הראשון אשר החברות אפריקה ישראל מגורים, מקבוצת אפריקה ישראל , ודנקנר השקעות מקבוצת דלק נדל"ן התכוונו למכור לקבוצת רכישה. לפני כשבועיים, אכן נחתם הסכם אופציה בין חברת מגדלים בבעלות עו"ד קרן בן דוד ואשת העסקים חני הורוביץ, על קרקע בשכונת לב הסביונים שבאם המושבות בפתח תקווה אשר בבעלות אפריקה ישראל ודנקנר השקעות (בחלקים שווים).

הקרקע בשטח של כ-4 דונם מיועדת להקמת מגדל בן 22 קומות, שיכלול ע"פ התוכנית 82 יח"ד. עבור הקרקע יקבלו השותפות, בתום תקופת האופציה, סך של 28.5 מיליון שקל כולל מע"מ ופיתוח.

תקופת האופציה ע"פ ההסכם הינה 90 יום, אך מגדלים מדווחת כי כבר בטרם נסתיימה מחצית התקופה, הצטרפו כבר 79 קונים לקבוצה, כך שלמעשה נותרו 3 דירות בלבד לשיווק במגדל. ממגדלים נמסר כי דירת 4 חדרים בשטח של כ-100 מ"ר בתוספת של 10 מ"ר מרפסת מוצעת לקבוצת הרכישה החל מ-932 אלף שקל, ודירת 5 חדרים בשטח של 125 מ"ר ו-14 מ"ר מרפסת במחיר של 1.089 מיליון שקל. פרויקט לב הסביונים של אפריקה ישראל מגורים ודנקנר השקעות כולל כ-1,320 יחידות דיור ב-21 בניינים נפרדים, מתוכם הוקמו עד כה 11 בניינים.

הורוביץ מסרה כי "היתרון הגדול בעסקה זו הוא שמדובר בקרקע הנמצאת ערב היתר. השטח עליו יוקם המגדל, מאפשר הקמת חניונים עיליים ללא חפירות, דבר שיוזיל משמעותית את הבניה. בזמנו ניהלה אפריקה, מו"מ עם חברת אלקטרה בניה לביצוע הפרויקט ובאפשרות הקבוצה (לאחר שתיסגר) להיכנס לנעליה בהסכם זה".

חברת מגדלים מימשה לפני כ-3 חודשים, אופציה נוספת על קרקע באם המושבות יחד עם קפיטל גרופ בראשות דני ואלון הרצוג, שנרכשה מחברת רוטשטיין תמורת 42 מיליון שקל, עבור קבוצת רכישה שתקים על הקרקע מגדל בן 23 קומות ו-124 יח"ד. הבוקר נמסר גם כי הקבוצה סגרה הסכם ליווי פיננסי בהיקף של 150 מיליון שקל, עם בנק דיסקונט למשכנתאות, עבור הקמת מגדל המושבה בפתח תקווה. אמש (ב') דיווחה חברת רוטשטיין לבורסה כי הקונה (קבוצת הרכישה) עמדה ביעדים שנקבעו בהסכם המכר, והעבירה את יתרת התמורה, על פי ההסכם.