יצחק תשובה: "זירוז חפירת תעלת הימים יאפשר מיליון מקומות עבודה במשק"

גלובס tv תשובה סימן את יעדיו הבאים - ייצור חשמל והתפלת מים: "לא צריך לראות את הפרסומת בטלוויזיה של הפרצוף המתייבש" ■ "נקווה שיהיו תגליות גז נוספות - כך שנוכל לייצא גז גם למדינות נוספות"

"הכלכלה הישראלית עברה את המשבר בחוזקה", אמר הבוקר איש העסקים יצחק תשובה, הבעלים של קבוצת דלק . "בזכות הרגולציה נכנסנו למשבר בצורה טובה יחסית. אני מאמין שבזכות תגליות הגז האחרונות תהיה צמיחה בכלכלה הישראלית; מדינת ישראל תהיה עצמאית תהיה עצמאית ובלתי תלויה באנרגיה זרה. מהיום האנרגיה היא כחול-לבן".

את הדברים אמר תשובה במסגרת טקס פתיחת המסחר בבורסה בתל-אביב, על רקע עדכון מדדי המסחר החצי-שנתי, לרבות שובה של מניית קבוצת דלק למדד המעו"ף היוקרתי. תשובה, כך נראה, סימן את היעד הבא - ייצור חשמל והתפלת מים.

לדבריו, "זירוז חפירת תעלת הימים שתאפשר מיליון מקומות עבודה במשק". תשובה התייחס גם לתגליות הגז האחרונות ('דלית', 'תמר') ואמר כי "נקווה שיהיו תגליות גז נוספות - כך שנוכל לייצא גז גם למדינות נוספות".

"יש לי חלומות וחזונות אחרים על ייצור חשמל והתפלת מים", הוסיף תשובה. "אין לי ספק שבעתיד הלא רחוק, לא תהיה לישראל שום בעיה של מים כיוון שניתן יהיה להתפיל מים מהים התיכון בעלות הזולה מהפקתה מהכינרת. המתקן שלנו באשקלון הוא הגדול בעולם ואנו מספקים מים בכמויות גדולות ובמחירים זולים מאשר שאיבת המים מהכינרת. לא צריך לראות את הפרסומת בטלוויזיה של הפרצוף המתייבש".

קבוצת דלק, נזכיר, מחזיקה במחצית מהבעלות על חברת IDE (הנדסת התפלה לשעבר), והמחצית השנייה בבעלות כי"ל . IDE שותפה ב-50% ממתקן ההתפלה באשקלון וב-50% מהמתקן בחדרה. ב-2007 תוכננה הנפקה של החברה בבורסה הראשית בלונדון, לפי שווי שוק כולל של 500 מיליון דולר (לפני הכסף).

באשר לתגליות הגז, ציין איש העסקים כי "נמשיך לחפש בעתיד ונקווה שיהיו תגליות נוספות כך שנוכל לייצא גז גם למדינות נוספות. כך יהיה הכנסות רבות לקופת האוצר של המדינה ועם כספים אלו ניתן יהיה לפתח תשתיות לייצר מקומות עבודה", אמר.

יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי