מתגבש הסכם להתחלת המדידה של גמיוז באינטרנט ללא וואלה ו-ynet

אבינועם ברוג, מבעלי Market Watch המייצגת את גמיוז: "אנחנו נשלם את החלק של וואלה, כך שאף אחד מהמשתתפים לא יצטרך לשלם יותר. אנחנו לא שמחים, שכן וואלה הוא שחקן מרכזי, עם זאת, אני מאמין שבסוף כולם יצטרפו"

מתגבש הסכם להתחלת המדידה באינטרנט, גם ללא שיתוף פעולה מצידן של שתי השחקניות הגדולות : וואלה ו-ynet, כך נודע ל"גלובס". היום (ד') צפויה להתקיים פגישה מכרעת בנושא, בה ייסגרו הפרטים המדויקים של ההסכם החדש, העלויות שנגזרות מכך, כמו גם לוחות הזמנים לביצוע המדידה.

הפיתרון שמוצע כעת כולל התחייבות מצידה של חברת גמיוז (שזכתה במכרז באמצעות הנציגה הישראלית Market Watch) לשלם את החלק היחסי של וואלה, במטרה להתניע את התהליך גם בלעדיה. כזכור, המכרז למדידת הרייטינג באינטרנט התקיים בדצמבר 2007 אולם עד היום טרם החלה המדידה.

על פי גורמים בשוק, מדידת הרייטינג התעכבה בתקופה האחרונה בשל עיכובים מצידה של וואלה, שלא מעוניינת להתחייב לתשלום הכספי שנדרש ממנה תמורת המדידה. נציין כי עלות המדידה אמורה להתחלק בין משרדי האינטראקטיב והאתרים הישראליים בהתאם לגודלם היחסי, עיקרון שגוזר עלות משמעותית יותר עבור וואלה ו-ynet. להבדיל מוואלה, ynet לא הייתה חלק מתהליך, עוד מתחילת הדרך, כך שהיא לא נכללה בחישוב העלות הכללית של המדידה.

יצוין כי אי ההשתתפות של וואלה ו-ynet במדידה עלול לגרום לכך ששוק הפרסום המקוון עדיין יושפע מנתונים לא אחידים, וצפוי אף לפגוע בתקווה העיקרית של האתרים בישראל - הסטת תקציבי פרסום לעבר שחקנים נוספים בשוק.

אבינעם ברוג, מבעלי Market Watch לצד ארז בהט, אישר את הידיעה. "אנחנו בהחלט שוקלים את האפשרות להתחיל למדוד ללא שיתוף פעולה מצידן של וואלה ו-ynet, במידה ובוואלה יחליטו שלא להצטרף למדידה או ימשיכו בדחיית ההחלטה שלהם. במקרה כזה, ניאלץ להתחיל בלעדיהם".

לדבריו, "אנחנו נשלם את החלק היחסי של וואלה, כך שאף אחד מהמשתתפים לא יצטרך לשלם יותר. אנחנו לא שמחים מהעובדה הזו, שכן וואלה הוא שחקן מרכזי בבניית הקונספט של המדידה. עם זאת, אני מאמין שבסוף כולם יצטרפו והעיכוב מצידה של וואלה הוא רק טכני וזמני".

אולם ברוג סירב להתחייב לגבי מועד תחילת המדידה, ורק ציין כי "אחרי שנה וחצי, נותר לי רק להיות זהיר, ובגלל שחיכינו כל כך הרבה זמן, נחכה גם עוד אם צריך".

יצויין כי גמיוז מסוגלת למדוד את אתרי האינטרנט הישראלים גם ללא שיתוף פעולה של שתי השחקניות המרכזיות. זאת, בשל העובדה שלצד המערכת שתושתל בשרתי האתרים שיצטרפו לתהליך, יופעל גם פאנל מייצג של 3,000 גולשים, שבמחשביהם תותקן אפליקציה שתספק נתונים מדויקים על הרגלי הגלישה שלהם, ללא תלות או הסכמה מצד האתרים (בדומה לפאנל המדידה שמפעילה ועדת המדרוג בטלוויזיה).

מוואלה לא נמסרה תגובה לידיעה. *