פייפר ג'פרי מצנן את ההתלהבות מאלווריון: תרד ב-33%

האנליסט מייקל וולקלי מבית ההשקעות מעניק לאלווריון המלצת "תשואת חסר" ומצמיד לה מחיר יעד של 3 דולר למניה בלבד - מחיר הנמוך ב-33% ממחיר המניה בשוק כיום ■ וולקלי מעריך כי מכירות ה-WiMAX לא יקפצו ב-2009

מאז שחברת אלווריון חתמה על החוזה הגדול בתולדותיה - בהיקף של עד 150 מיליון דולר - האנליסטים והמשקיעים לא הפסיקו להתלהב, המניה הגיבה בעליות נאות ונראה כי החברה "עלתה ליגה" בכל הקשור לשוק ה-WiMAX. דווקא על רקע ה"הייפ" סביב המניה, בולטת לשלילה דעתו של בית ההשקעות פייפר ג'פרי, אשר חוזר היום לסקר את אלווריון בנימה הססנית למדי.

האנליסט מייקל וולקלי מפייפר ג'פרי מעניק לאלווריון המלצת "תשואת חסר" ומצמיד לה מחיר יעד של 3 דולר למניה בלבד - מחיר הנמוך ב-33% ממחיר המניה בשוק כיום. זאת, בעוד שמחיר היעד בו נקבו אנליסטים בסקירות האחרונות הנוגעות לאלווריון (לאחר החתימה על החוזה הגדול עם Open Range האמריקנית) עומד על 6-7 דולר למניה.

לאחר ההודעה על החוזה בארה"ב, מיהרו בבית ההשקעות אוסקר גרוס להעלות את מחיר היעד למניה ל-6 ד' מ-4 ד', תוך שהאנליסטים צופים זינוק של 800% ברווח הנקי ב-2010 בהשוואה לזה הצפוי ב-2009. האנליסט ערן יעקבי מלידר שוקי הון שומר על אופטימיות גדולה יותר - ומעניק למניה מחיר יעד של 7 דולר.

לפני שבוע דיווחה אלווריון על חוזה גדול נוסף - באיטליה - שהיקפו נאמד בלמעלה מ-20 מיליון דולר. באותו מעמר אמר יעקבי כי אלווריון עלתה ל"ליגת העל", וציין כי "למרות המשבר המאקרו כלכלי, ואולי גם בזכותו, אלווריון קוטפת את פירות אסטרטגיית הגדלת נתח השוק שלה, המתבססת על מובילות טכנולוגית והשקעות במחקר ופיתוח".

אז מאין נובעת הפסימיות של פייפר ג'פרי? "אנו מעריכים כי אלווריון נמצאת בעמדה טובה כספקית WiMAX, אולם אנו זהירים באשר לקפיצה במכירות ה-WiMAX של החברה בגלל גורמי המאקרו". במילים אחרות, וולקלי מכיר ביכולותיה הטכנולוגיות של החברה, אך סבור כי החולשה הכללית בכלכלה העולמית תקשה על החברה למכור. לדבריו, המיתון הגלובלי ימשיך להשפיע לרעה על חברות התקשורת גם במחצית השנייה של השנה, ולפיכך הוא מעדיף לנקוט במשנה זהירות באשר לתחזית מכירות ה-WiMAX בהמשך השנה.

וולקלי אף מציין כי טכנולוגיות קיימות, כגון EVDO או WCDMA, ממשיכות להימכר באגרסיביות במשקים מתעוררים, כולל בסין. "אנו מאמינים כי ה-WiMAX יימכר בשוקי נישה ולכן זהירים באשר לציפייה לקפיצה במכירות ב-2009".