ריבלין במכתב אישי לנתניהו: המחלוקת בינינו אינה אישית

יו"ר הכנסת שיגר מכתב אישי לראש הממשלה, על רקע המתיחות שנוצרה בינהם לאחר שריבלין הביע את עמדותיו העקרוניות על התנהלותו של ראש הממשלה בנושאים שונים, ובהם כאלו הנוגעים לתפקידה ולמקומה של הכנסת בדמוקרטיה הישראלית

ניסיון פיוס בין ריבלין לנתניהו: לאחר שראש הממשלה ביטל שתי פגישות עם יו"ר הכנסת על רקע המתיחות שנוצרה בין השניים בשבועות האחרונים בשל ניסיון הקואליציה להעלות להצבעה שורה של חוקי משילות בכנסת, שיגר היום יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, מכתב אישי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, והבהיר לו כי דברי הביקורת שהשמיע בריאיון למעריב, אינם אישיים אלא עקרוניים ועניניים. יש לציין כי מאחורי הקלעים פועל מזה כמה ימים השר בני בגין, במאמצים לגשר בין השניים.

ביום שישי הקרוב צפוי להתפרסם ראיון שנעשה עם ריבלין בעיתון מעריב, שבמסגרתו הביע את עמדותיו העקרוניות על התנהלותו של ראש הממשלה בנושאים שונים, ובהם כאלו הנוגעים לתפקידה ולמקומה של הכנסת בדמוקרטיה הישראלית.

במכתבו, מצר ריבלין על כך שהמחלוקת העניינית בין השניים, התפרשה כעניין אישי, בעוד שמדובר בחילוקי דעות עקרוניים בין ראש רשות המחוקקת לראש הרשות המבצעת.

"במהלך הראיון הבעתי את עמדותיי העקרוניות בנושאים שונים, ובתוכם גם באשר לתפקידה ולמקומה של הכנסת בדמוקרטיה הישראלית", כותב ריבלין לנתניהו. "אני מצר על כך, אם דברים שנאמרו על ידי בהקשר עם מחלוקת עקרונית, יכולים היו להתפרש כאמירה, או אף כפגיעה, ברמה האישית".