הבנק המרכזי של שוודיה הוריד את הריבית לשפל של 0.25%

[למדור שוקי עולם] ריקסבנק, שהוקם ב-1688, הפחית את ריבית הריפו לרמה הנמוכה ביותר אי פעם ועדכן מטה את תחזית הצמיחה של שוודיה להתכווצות של 5.4% ב-2009

הבנק המרכזי של שוודיה, ריקסבנק, הפחית היום במפתיע את ריבית הריפו ב-0.25% לרמת שפל של 0.25%, כשהוא צפוי להשאיר אותה על רמה זו עד הסתיו של שנה הבאה. הריקסבנק הודיע גם כי הוא יעניק חבילת חילוץ לבנקים בשוודיה.

בתגובה להודעת הריבית, מזנק הדולר האמריקני כנגד הכתר השוודי ב-1.32% לעבר רמת ה-7.6736 כתר שבדי לדולר בודד. למסחר הרציף USD/SEK

[לאתר המט"ח]

ריקסבנק, שהוקם ב-1688, הפחית את ריבית הריפו לרמה הנמוכה ביותר אי פעם ועדכן מטה את תחזית הצמיחה של שוודיה להתכווצות של 5.4% ב-2009. רק אחד מתוך 17 כלכלנים בסקר של "בלומברג" חזו את הפחתת הריבית.

הכלכלה הגדולה ביותר בסקנדינביה נכנסה בשנה שעברה למיתון הראשון מאז 1992, לאחר שהמשבר הפיננסי העולמי פגע בביקושים למוצרי היצוא שלה, המהווים כ-50% מהתמ"ג של שוודיה.

הבנק האירופי המרכזי (ECB) התערב לפני כשלושה שבועות כדי למנוע משבר פיננסי באזור הים הבלטי, והלווה 4.2 מיליארד דולר לבנק המרכזי של שבדיה. הבנקים השבדיים הם מקור המימון העיקרי של המגזר הפיננסי באזור כולו ולכן מדובר בצעד עקיף שיסייע לליטא, לטביה ואסטוניה לשמור על ערך המטבעות שלהן. הצעד שנקט ה-ECB מאותת על נכונותו לתמוך בסיוע אירופי רשמי למדינות כמו לטביה, שעושה מאמצים להימנע מפיחות הרה אסון של הלאט. ההון שסיפק ה-ECB לבנק המרכזי של שוודיה ישמש לחיזוק יתרות מטבע החוץ של הבנק השוודי המרכזי, ולהרחבה של יכולתו לסייע לבנקים מסחריים פרטיים בשוודיה במידת הצורך.