פמס עשויה ליהנות מזכיית פלסן בחוזה מיגון

פמס, המשמשת כקבלנית משנה של פלסן סאסא עשויה לקחת חלק בעסקה שחלקה נאמד ב-300 מיליון דולר ■ פמס זינקה ביותר מ-10% בתוך יומיים ■ מקורבים לעסקה: עדיין לא נסגר היקף ההשתתפות של פמס, וככל הנראה חלקה בעסקה אינו צפוי להיות גבוה

מכרז הענק לרכבי הביטחון בארה"ב הסתיים לאחרונה. במכרז לאספקת רכבי שטח ממוגנים לצבא ארה"ב באפגניסטן זכתה חברת אושקוש. היקף המכרז עומד על 1.05 מיליארד דולר. אולם למכרז זה יש גם הקשר ישראלי. חברת פלסן סאסא תשמש כקבלן משנה בפרויקט, וחלקה בו יעמוד על כ-300 מיליון דולר.

ל"גלובס" נודע כי חברה נוספת שצפויה ליהנות מהחוזה היא גם חברת פמס הציבורית, שתשמש כקבלן משנה של פלסן סאסא. פמס עוסקת בייצור אריגים ויריעות חד כיווניות, המשמשים חומרי גלם בתעשיית המיגון כנגד איומים בליסטיים.

אתמול זינקה מניית פמס בכ-9% והיום היא מוסיפה לערכה עוד כ-2.5%. פעילים בשוק ההון טוענים כי העליות החדות נובעות מהערכה כי פמס תיהנה גם כן מהזכייה במכרז.
מפמס נמסר: "פלסן סאסא הינה לקוח של החברה אולם לגבי המכרז הנוכחי, לא ברור עדיין מה, אם בכלל, יהיה היקף ההזמנות שיתקבלו ממנו".

כמו כן, גורמים המקורבים לעסקה טוענים כי עדיין לא נסגר היקף ההשתתפות של פמס בעסקה וכי ככל הנראה חלקה בעסקה אינו צפוי להיות גבוה.

במסגרת החוזה תייצר אושקוש 2,200 בשנת 2009 כלי רכב מסוג MARP בתקציב של חצי מיליון דולר עבור כל רכב. החוזה כולל גם אופציה לייצור של 3,000 כלי רכב נוספים בשנת 2010. פלסן סאסא, העוסקת במיגון כלי רכב פיתחה ביחד עם אושקוש את כלי הרכב.
"אושקוש החליטה לקחת סיכון, והחלה לייצר את כלי הרכב כבר לפני כמה שבועות, עוד בטרם פורסם דבר הזכייה, וזאת כדי לעמוד בלוח הזמנים הצפוף", אמר ל"גלובס" מנכ"ל פלסן סאסא דני זיו.