אוביקיור נכשלה בעוד ניסוי - מניית ביולייט מתרסקת בכ-30%

הניסוי: בטיפול בהשמנת יתר אצל נשים בגיל הפוריות ■ החברה דיווחה כי נצפתה ירידה משמעותית במשקל בקבוצת הטיפול, בהיקף גדול יותר מאשר הירידה במשקל בקבוצת הביקורת, אך התוצאות לא היו מובהקות מבחינה סטטיסטית

לאחר רגע קצר של אופטימיות, שוב חדשות שליליות מחברת ObeCure, החברה-בת המובילה של ביולייט . החברה לא השיגה תוצאות מובהקות בניסוי שנערך בנשים בגיל הפוריות, לבדיקת יעילות השימוש בתרופת ההיסטלין למניעת השמנת יתר בקבוצה זו.

החברה דיווחה כי נצפתה ירידה משמעותית במשקל בקבוצת הטיפול, בהיקף גדול יותר מאשר הירידה במשקל בקבוצת הביקורת, אך התוצאות לא היו מובהקות מבחינה סטטיסטית.

בעבר ערכה החברה ניסוי בטיפול בהיסטלין בהשמנה בכלל האוכלוסייה וגם אז נמצאו התוצאות לא מובהקות, אך באחד ממגזרי האוכלוסייה - נשים בגיל הפוריות - נמצאה תגובה חזקה יותר. לכן הוחלט לחזור על הניסוי במגזר זה בלבד ובמינון גבוה יותר. כעת נמצאו גם התוצאות בקבוצה זו לא מובהקות.

אוביקיור ממשיכה לקוות לטוב בניסוי ראשוני שלה בהיסטלין בהתוויה של מניעת עלייה במשקל בחולים הנוטלים תרופות פסיכוטיות שהשמנה היא תופעת לוואי שלהן. לאחרונה דיווחה החברה על הצלחה בניסוי בהתוויה זו, בחולים המטופלים בזיפרקסה של חברת אלי לילי.

לדברי מנכ"לית החברה, ד"ר יפה בק, ייתכן שהתרופה עובדת, אך לא ניתן להוכיח זאת באופן מובהק מבלי לצאת לניסוי גדול ויקר ולכן ויתרה החברה על הכיוון הזה והחליטה להתמקד בטיפול בחולים הנוטלים תרופה אנטי-פסיכוטית, התוויה פשוטה יותר לפיתוח, הן רגולטורית והן מבחינת העלויות.

לביולייט שתי חברות-בנות נוספות: זטיק, שעוסקת באבחון סרטן, ואיי-אופטימה שפיתחה מכשיר לטיפול בגלאוקומה. אולם אוביקיור נחשבה במשך רוב חייה של ביולייט לחברת הדגל שלה.