דיווח: סעודיה תתעלם מתקיפה ישראלית באיראן

עיתון ה"סאנדיי טיימס" מדווח כי מטוסים ישראלים יורשו לטוס מעל שטחה של סעודיה, והיא מצידה "תעלים עין" - הכל למען מימוש האינטרסים של שתי המדינות

האם ישראל מקבלת "אור ירוק" מצד סעודיה לתקיפת מתקני הגרעין באיראן? העיתון "סאנדיי טיימס" מדווח הבוקר (א') כי ראש המוסד מאיר דגן עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי סעודיה "תעלים עין" ממטוסים ישראלים שיעברו מעל שטחה, במהלך מבצע אווירי לתקיפת אתרי הגרעין האיראנים.

לפי הדיווח דגן ניהל מגעים חשאיים לאורך השנה עם נציגים בכירים בסעודיה בכדי לדון בתגובתם למקרה זה. זאת לאחר ידיעות חוזרות ונשנות על פגישות מדיניות בין ירושלים לריאד.

לפי הדיווח הסעודים הסכימו באופן מרומז לאפשרות לפיה מטוסי חיל האוויר הישראלי יעברו דרך שטחה האווירי של המדינה. ההסכמה מצידה של סעודיה מתייחסת "לפעולה מתוכננת שתשרת את האינטרסים של שתי המדינות", כך אמר השבוע גורם דיפלומטי.

קיימת "הסכמה שקטה"

ג'ון בולטון, שכיהן בעבר כשגריר ארצות הברית באו"ם וביקר באזור המפרץ הפרסי לאחרונה אמר כי זה "הגיוני לחלוטין שישראל תשתמש במרחב האווירי של סעודיה". בולטון עוד הוסיף ואמר כי "שום גורם סעודי לא יתבטא באופן ציבורי אך קיימת הסכמה שקטה לגבי הנושא, כל עוד ישראל לא תתפאר בכך".

"מדינות ערב יגנו כל פעולה ישראלית מעל בימת האו"ם, אך בחדרים פרטיים יחושו הקלה לראות את איום הגרעין האיראני מוסר", טוען בולטון.

ההתפתחויות האחרונות באזור המפרץ וחוסר היציבות השלטונית באיראן הגדילו את הדאגה בקרב סעודיה בנוגע לשימוש בכוח גרעיני. "הסעודים מודאגים מאוד מהיכולת הגרעינית של איראן, אפילו יותר מודאגים מישראל", אומר בכיר לשעבר במודיעין הישראלי.

מקורות בסעודיה מכחישים את הידיעה וכן קיום מגעים כלשהם עם ישראל. לפי מקורות במדינה אין יחסים דיפלומטיים רשמיים בין שתי המדינות.