המסחר באופציות משקף לדולר היחלשות של 0.4% ל-3.87 שקלים

גלובס tv אגוד: "הדולר ימשיך להיסחר בטווח של 3.765 ל-3.965 שקלים" ■ לידר שוקי הון: "העלאת ריבית ככל הנראה רק במחצית השנייה של 2010; טווח האינפלציה השנתי עומד על 1.5% עקב העלאות המיסים"

בבנק אגוד מעריכים כי בזירת המט"ח המקומית יושפע שערו של הדולר מקצב ההתאוששות של המשק. במידה והמשק יתאושש הר מהצפוי - בנק ישראל יפחית את ההתערבות במסחר במט"ח. באגוד מעריכים כי בטווח הקצר ימשיך להיסחר הדולר מול השקל ברצועה של בין 3.765 שקלים ל-3.965 שקלים. נקודת תמיכה קרובה לדולר נמצאת ב-3.84 שקלים ונקודת תמיכה רחוקה נמצאת ב-3.765 שקלים. נקודת התנגדות קרובה נמצאת ב-3.965 שקלים ונקודת התנגדות רחוקה יותר נמצאת ב-4 שקלים לדולר.

לידר שוקי הון: "העלאת ריבית ככל הנראה רק במחצית השנייה של 2010"

בסקירת מאקרו שבועית, העריך רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון, כי האינפלציה בישראל צפויה להסתכם בכ-1.5% בשנה הקרובה ובכ-1% ב-2010 והיא תושפע בעיקר מהפגיעה בכוח הקנייה של הציבור בהשפעת ההרעה בשוק העבודה.

גוזלן הוסיף כי "הסיכון להאצה באינפלציה נמצא ב-2011 ויכול לנבוע מטעות מדיניות אך אנו מייחסים לכך הסתברות נמוכה כעת". עוד העריך גוזלן כי "העלאת הריבית תידחה למחצית השנייה של 2010 והיא תועלה במסגרת אסטרטגיית יציאה (צעד מקדים)".

בסקירתם השבועית ציינו בלידר כי "הירידה בסביבת האינפלציה צפויה לבוא לידי ביטוי במיוחד לאחר המדדים הקרובים המושפעים מהעלאות המיסים הכבדות". תחזית האינפלציה שלנו, העומדת על כ- 1.5% בשנה הקרובה, גוזרת צפי ליציבות בריבית עד לסוף השנה והעלאת ריבית ככל הנראה רק במחצית השנייה של 2010. להערכתנו, ההסתברות לקצב אינפלציה גבוה יותר נמצא דווקא ב-2011.

עוד צויין בסקירה של לידר כי "התממשות תרחיש האינפלציה המתונה צפוי להוביל לירידה בציפיות לאינפלציה בחודשים הקרובים ולכן גוזרת עדיפות לאפיק השקלי על פני הצמוד לאורך העקום. כמו כן, אנו מעריכים כי תהליך זה ילווה בהמשך ירידת התשואות לט"א תוך ירידה בתלילות העקום השקלי".

בנק אגוד: דשדוש בטווח הקרוב, התאוששות בטווח הבינוני

אמיר חייק, ראש ענף ני"ע וכלכלן ראשי בבנק אגוד מציין בסקירה השבועית של הבנק כי האנליסטים של הבנק מעריכים כי "עקב נתוני המאקרו המעורבים ורמת הריביות הנמוכות במדינות רבות בעולם, בטווח הקצר צפוי להימשך הדשדוש בשוק אשר יתקשה לפרוץ מעלה".

בבנק אגוד ממליצים למשקיע הסולידי להשקיע 10% מתיק ההשקעות במניות כשלמשקיע הספקולטיבי מומלץ להגדיל את שיעור המניות בתיק לטווח של 25% עד 30% מאחר ובבנק אגוד מעריכים כי בטווח הבינוני, אם היראות ניצני יציאה מהמשבר, צפוי השוק לפרוץ מעלה.

בבנק אגוד ממליצים להחזיק בסחורות בחלק קטן מתיק ההשקעות (5%-10%). באגוד מדגישים כי הזהב מתנהג בקורלציה הפוכה לשוק המניות והוסיפו כי סחורות בכלל נמצאות בקורלציה נמוכה לשוק ומסייעות בפיזור התיק.

ככלל, ממליצים בבנק אגוד להעדיף בבחירת המניות את הסקטורים הדפנסיביים כגון בריאות, מזון, מוצרי צריכה וטלקום. מניות ישראליות המומלצות לקנייה, על פי הסקירה של הבנק, הן אורמת, מטריקס ואלביט מערכות.

[לאתר המט"ח]