תביאו אוהדים למגרש, תקבלו כסף מהטלוויזיה

קבוצות הכדורגל בצרפת יקבלו בעונה הבאה 614 מיליון אירו עבור זכויות השידור שלהן; הפרמטרים לקביעת החלוקה: מיקום בליגה, כמות שידורים וגם כמות הצופים הממוצעת שתגיע פיזית לאצטדיונים

מינהלת ליגת הכדורגל הבכירה בצרפת (LFP), האחראית על תפעול ה"ליג 1", הודיעה כי התקציב שלה לעונה הקרובה (2009/10) יעמוד על 742 מיליון אירו.

83% מהסכום הזה (כ-614 מיליון אירו) יגיע ישירות לקופות הקבוצות, כתוצאה מהסכם זכויות השידור של ה"ליג 1". מדובר בסכום הגבוה יותר ב-16.3 מיליון אירו לעומת הסכום אותו קיבלו המועדונים בעונה החולפת.

שיטת חלוקת הכנסות זכויות השידור תבטיח לכל קבוצה בליגה הצרפתית השנה סכום מינימלי של 12.16 מיליון אירו. החלוקה מתבססת על פרמטרים של מיקום בליגה, מספר הפעמים שבהם הקבוצה משודרת, ומשקל נמוך יותר ניתן גם לכמות האוהדים שמגיעה פיזית לאצטדיונים.

כך למשל סט. אטיין, שסיימה במקום ה-17 בליגה, קיבלה אשתקד 24.4 מיליון אירו, סכום הגבוה ב-100 אלף אירו ממה שקיבלה אוקזר שקיבלה שסיימה שמינית - וזאת עקב ממוצע הצופים הגבוה יותר שלה. מי שהובילה את הליגה מבחינת כספי זכויות שידור היא מארסיי (46.5 מיליון אירו), לפני ליון שהסתפקה ב-43.5 מיליון. האלופה בורדו קיבלה את הסכום השלישי בגובהו - 41.4 מיליון אירו.