קרסה, התאוששה ושוב קרסה: TK signal של הדסית ביו הולכת לפירוק

החברה תפורק והקניין הרוחני שלה יוחזר לבית החולים הדסה ולאוניברסיטה העברית■ חלק מנכסי החברה ימוסחרו תחת חברה אחרת של הדסית, Incure, כך שניתן לראות במהלך גם צעד של קיבוץ חברות

המשבר הכלכלי אמנם כבר הוביל לסגירתן או הקפאתן של מעל 100 חברות ביומד (כך על פי סקר ארגון ILSI שנערך לפני מספר שבועות), אך עד עתה כמעט ולא היו אלה חברות עם משמעות מיוחדת למשקיעי אחד-העם. היום (א') מדווחת חברת הדסית ביו אחזקות (HBL) על סגירתה של אחת מ-9 החברות הבנות שלה, TK Signal.

על פי החלטת הדירקטוריון, החברה תפורק והקניין הרוחני שלה יוחזר לבית החולים הדסה ולאוניברסיטה העברית. חלק מנכסי החברה ימוסחרו תחת חברה אחרת של הדסית, Incure, כך שניתן לראות במהלך גם צעד של קיבוץ חברות.

TK Signal פיתחה מולקולה לסימון תאים סרטניים כדי לשפר את האבחנה בינם לבין תאים רגילים וכדי לפתח תרופות המגיות באופן ממוקד לגידול. בעבר הייתה אחת המבטיחות של הדסית ביו אחזקות, ואף גייסה ב-2006 1.3 מיליון דולר בלונדון לפי שווי של 10 מיליון, כהקדמה להנפקה ב-AIM. קודם לכן השקיעו בחברה הדסית ביו אחזקות, פרו סיד, יוזמה, האחים עופר, רותם תעשיות ומשקיעים פרטיים.

הבעיות בחברה החלו ב-2007, כאשר נמצא כי המוצר הדיאגנוסטי עדיין לא יעיל מספיק. החברה שלחה אותו ל"מקצה שיפורים" בבית החולים הדסה, אז דיווחה החברה כיו מדובר רק ב"דחייה בלוח הזמנים", ומנכ"ל הדסית ביו אחזקות רפי הופשטיין, אמר כי החברה מתקדמת מהר מן הצפוי במוצר הטיפולי.

כעת הוכרע כי לאור מצבה הכספי של החברה והרחק שלה מפתרון, אין עוד טעם להמשיך לקיימה כישות עצמאית.