דרהי מבסס את מעמדו ב-HOT: יפרסם הצעת רכש לציבור

איש העסקים הצרפתי יציע לציבור מניות במחיר של 33.5 שקל למניה, הנמוך ב-4.6% ממחיר השוק ■ על-פי חוק החברות, רכישת אחזקות העולה על 25% מהמניות בחברה מחייבת את פטריק דרהי לפרסם הצעת רכש

איש העסקים הצרפתי, פטריק דרהי, צפוי לפרסם השבוע הצעת רכש במסגרת הגדלת אחזקותיו בחברת HOT ובדרך להפיכתו לגורם הדומיננטי בחברה - כך מעריכים גורמים בשוק ההון.

דרהי, שבאמתחתו כבר כ-20% ממניות החברה, מבצע את הצעת הרכש בתיאום עם יתר בעלי השליטה, וזאת מפני שעל-פי החוק רכישת אחזקות של מעל ל-25% מהמניות מחייבת אותו לעשות כן.

מכיוון שדרהי כבר קרוב באחזקות לשיעור המחייב, הוא רוצה לבצע את הצעת הרכש עכשיו למרות שאין לו הסכם לרכישת חלקם של יתר בעלי השליטה - קבוצת פישמן, ידיעות תקשורת ודלק . את הצעת הרכש יבצע דרהי באמצעות בנק לאומי .

ל"גלובס" נודע כי הצעת הרכש שצפויה להתפרסם השבוע מהווה חלק מתוכניתו של דרהי להפוך לגורם הדומיננטי ב-HOT ולהיות הגוף האסטרטגי שלה, וזאת בתיאום עם 3 בעלי השליטה.

המחיר שיציע דרהי הוא 33.5 שקל למניה, אותו המחיר שבו רכש את מניות בנק לאומי, הבינלאומי ודיסקונט (לעומת 37.5-38 שקל בשוק). על-פי החוק, הצעת הרכש של דרהי תהיה תקפה לתקופה של 21-60 ימים.

בידי הציבור מוחזקים היום כ-25% ממניות החברה, כך שסביר להניח כי דרהי לא מצפה שיצליח להשיג שליטה בחברה כי לא כל בעלי המניות יסכימו למכור. יחד עם זאת, אם הוא יצליח לרכוש חבילת מניות בשיעור נמוך יחסית של 5%-10% - הוא ייהפך לגורם הדומיננטי בחברה, דבר שכנראה מקובל על יתר בעלי המניות ונעשה בהסכמה איתם.

במקביל, הצדדים מנהלים מגעים לניהול משותף של החברה, כשבעלי השליטה מעוניינים לנצל את הידע וההסכמים שיש לדרהי בתעשיית הכבלים בנושא רכש ממירים ומערכות תקשורת.