מה הרווח של חברות שמארגנות קייטנה לילדי עובדים?

קייטנה במקום העבודה של ההורים יכולה לספק לילדים קירבה פיזית והיכרות עם סביבת העבודה של ההורים

יולי-אוגוסט הם חודשים קשים להורים שעובדים בתעשיית ההיי-טק. הם צריכים לנהל יום עבודה מלא וגם להתארגן על פעילויות לילדיהם שיצאו לחופשת הקיץ. גם אם הפתרון האולטימטיבי הוא לשלוח את הילדים לקייטנה, אלה מתקיימות בעיקר ביולי ומשאירות את אוגוסט לבעייתי לארגון עוד יותר. בחלק מחברות ההיי-טק מצאו פתרון - קייטנה הפועלת במתחם העבודה במשך כל חופשת הקיץ.

"הביקוש לקייטנות בחברות היי-טק גדל עם השנים, כאשר בחלק ממקומות העבודה זו מסורת", אומר מקה קטן, מנכ"ל חברת מיליק ומילקיטו הפקות, שמפעילה קייטנות בחלק מחברות ההיי-טק בארץ. "אנחנו מארגנים את הקייטנה יחד עם מנהל הרווחה של החברה בה אנו פועלים, ודואגים ליצור תכנים ייחודיים בקייטנות הללו. מעבר לשעות פעילות הקייטנה שהן מותאמות לשעות העבודה של ההורים ומסתיימות ב-17:00, הקייטנות שלנו מתקיימות גם בחודש אוגוסט ונותנות פתרון להורים העובדים".

"אופי עבודתם של אנשי ההיי-טק גורם לרבים מהם למלא את "שק רגשי האשמה", כי הם מגיעים מאוחר, כי הם תמיד מבטיחים לעצמם שימצאו זמן להיות נוכחים יותר וכי הם מחמיצים לעיתים ארועים כאלו ואחרים בחיי ילדיהם. קייטנה לילדיהם בסביבת העבודה שלהם, בראש וראשונה יכולה להוריד כמה גרמים משק רגשי האשמה", אומרת אירית מנשה-בכר, מדריכת הורים קבוצתית ופרטנית ממכון אדלר. "שהות הילדים בקרבת הוריהם מאפשרת להורים להרגיש שהם קרובים יותר לילדיהם,שלדעתי, זה צורך עיקרי של הורי היי-טק".

קייטנה במקום העבודה של ההורים, יכולה לספק לילדים קירבה פיזית והיכרות עם סביבת העבודה של ההורים. "היכרות עם תוכני העבודה של ההורים ועם חבריהם לעבודה, מקרבים את המקום בו ההורה נמצא לילד ועושים אותם מוכרים ופחות עמומים מבחינת הילד", אומרת מנשה-בכר, "היכרות זו יכולה בהמשך לסייע להורה לשתף את הילד במה עובר עליו בעבודה מבחינת פרויקטים שבהם הוא עסוק ולוחות זמנים שלהם הוא נדרש, והבנה זו יכולה להקל על הילד".

לבסוף, אומרת מנשה-בכר, מומלץ להורי היי-טק בפרט, לארגן ביומן יום או כמה שעות לפעילות עם ילדיו. הפגישה הזו חשובה כמו פגישה עם המנכ"ל. *