סוף לפרשת אורסיס: התקבל ערעורם המאוחר של יעקב לוקסנבורג ואריה פוגלמן

כזכור, בנובמבר האחרון זיכה המחוזי את 8 הנאשמים האחרים בפרשת אורסיס, שהורשעו בבימ"ש השלום בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, הנעה בתרמית לרכוש ניירות ערך והשפעה בתרמית על שער מניית אורסיס

סוף לפרשת אורסיס: בית המשפט המחוזי בתל-אביב זיכה היום (ב') בהסכמה את 4 המורשעים שנותרו בפרשת אורסיס - לוקסנבורג חיתום ומנהלה, יעקב לוקסנבורג, וקבוצת החיתום זיו-טל ובעליה, אריה פוגלמן.

באורח חריג, בית המשפט האריך להם את המועד להגשת ערעור וקיבל את ערעורם בהסכמת הפרקליטות.

כזכור, בנובמבר האחרון זיכה המחוזי את 8 הנאשמים האחרים בפרשת אורסיס, שהורשעו בבית משפט השלום בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, הנעה בתרמית לרכוש ניירות ערך והשפעה בתרמית על שער מניית אורסיס.

באורח חריג התערבו השופטים דבורה ברלינר, זאב המר ותחיה שפירא בקביעות העובדתיות של שופט השלום שהרשיע את המעורבים בסוף 2004, וקבעו כי לא הוכח מעבר לספק סביר כי הנאשמים ערכו ביניהם הסדר, לפיו אורסיס תרכוש מהחתמים חלק ממניותיהם כדי לעודד אותם להשתתף בהנפקה, מבלי שהחתמים מסתכנים בהפסד כספי.

לוקסנבורג לא עירער בשעתו על הרשעתו בשלום, ואילו פוגלמן עירער רק ביחס להחלטה שלא להימנע מהרשעתו, וערעורו נדחה. אלא שבעקבות זיכוי שאר הנאשמים, היה ברור כי למעשה השניים הורשעו בעבירה שלא ביצעו, ולפיכך נגרם להם עיוות דין.

לוקנסבורג, שיוצג על-ידי עוה"ד ד"ר גרשון גונטובניק ועודד גזית ממשרד וינרוט, ואריה פוגלמן שיוצג על-ידי עו"ד איתי רימון, ביקשו להאריך להם את המועד להגשת ערעור וערערו על הרשעתם. לדבריהם, נוכח הקביעה כי קיים ספק אם נוצר הסדר תמיכה במניות, הרי שקיימות כעת שתי הכרעות דין סותרות, ולפיכך יש לבטל את הרשעתם בשלום.

בקשתם של השניים התבססה על הלכה שקבע העליון בשנות ה-80 בפרשת ארביב, ולפיה יש לאפשר למי שלא ערער לעשות זאת למרות שחלף המועד החוקי לכך, מקום בו זוכה נאשם אחר מאותה מסכת עובדתית. התובעת, עו"ד חנה קורין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, לא התנגדה לקבלת הערעור. (ע"פ 7220/09).