העובדים לשעבר מבקשים: לפרק את החברות של רוני פרל

פרל נעצר במארס 2009 בחשד לביצוע הונאת פונזי של מיליוני שקלים לבעלי יחידות נופש ■ בחקירתו במשטרה הודה כי קבוצת ריאלטי שבבעלותו מצויה בקריסה פיננסית וכי הוא חייב מיליוני שקלים לשוק האפור

עובדים לשעבר בחברות קבוצת ריאלטי שבניהולו ובבעלותו של רוני פרל הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשות למתן צו לפירוק החברות.

פרל נעצר במארס 2009 בחשד לביצוע הונאת "פונזי" של מיליוני שקלים לבעלי יחידות נופש. בחקירתו במשטרה הודה כי קבוצת ריאלטי שבבעלותו מצויה בקריסה פיננסית, וכי הוא חייב מיליוני שקלים לשוק האפור.

עם מעצרו נסגרו משרדי החברות שבקבוצה בהוראת המשטרה וחדלו מלפעול. עובדי החברות נשלחו לביתם והפסיקו לעבוד.

לטענת העובדים, מנובמבר 2008 הפסיקו החברות לשלם את שכרם ונותרו חייבות לעובדים שכר עבודה, פיצויי פיטורין ותשלומים סוציאליים נוספים.

"יש לפרק את החברות מחמת היותן חדלות פירעון ואף מן הצדק והיושר, שכן יסודן של החברות בהונאה ואי-חוקיות", טוענים העובדים.

הבקשה הוגשה נגד החברות הבאות: ריאליטי ייזום פרויקטים, פנמה פסיפיק, מועדון שוברי כסף הזהב וגי.אמ.אמ. יוניברסל השקעות ויזמות.

בכתב האישום שהוגש נגד פרל נטען כי החל משנת 2003 ועד למועד מעצרו במארס 2009 הפעיל פרל מערך חברות, אשר באמצעותן ערך עסקאות פיננסיות כוזבות, וכך קיבל במירמה בנסיבות מחמירות מעל 3.5 מיליון שקל - ובכך גם גנב את הכסף שהופקד אצלו על מנת שישמרנו או שישקיעו באפיק נושא ריבית.

עוד נאמר בכתב האישום כי קבוצת ריאלטי הוקמה על-ידי פרל על מנת לאפשר לו לערוך את העסקאות הכוזבות. (פש"ר 9/09-2395).