רוני פרל, בעלי חברת ריאלטי, נעצר בחשד להונאת פונזי במיליוני שקלים לבעלי יחידות נופש

הודה כי החברות שלו בקריסה פיננסית וכי הוא חייב מיליונים לשוק האפור ; לפני כחודש תבעו זוג קשישים את ריאלטי בטענה כי פותו לשלם 82,200 שקל על חילוץ מיחידת נופש תמורת התחייבות ל-35 שנה על יחידה אחרת

משטרת מחוז תל-אביב עצרה את רוני פרל, הבעלים של חברת ריאלטי ופנמה פסיפיק, בחשד להונאת פונזי של עשרות מיליוני שקלים.

פרל, בן 48 מרמת-גן, הודה בחקירתו כי החברות שבבעלותו מצויות בקריסה פיננסית וכי הוא חייב מיליוני שקלים לשוק האפור. פרל חשוד בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. הוא הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל-אביב.

לפני כחודש תבעו זוג קשישים בני 80 את חברת ריאלטי בטענה כי פותו לשלם 82,200 שקל על חילוץ מיחידת נופש, תמורת התחייבות ל-35 שנה על יחידה אחרת. לפני כחצי שנה פרסם מוסף "גלובס נדל"ן" תחקיר על פרל ופועלו.

חברת ריאלטי הציגה עצמה כמספקת פתרונות פיננסיים לבעלי יחידות נופש. למעשה, החברה הבטיחה חילוץ לבעלי יחידות נופש. היא אף שימשה במשך כשנה כספונסרית של מכבי נתניה בכדורגל והעניקה חסות לשידורי ספורט בטלוויזיה.

פרל עסק בעברו גם במכירת יחידות נופש מיד ראשונה והשתייך לחברות שונות, בכללן לחברה בשם וורלדווייד ריסורטס שעסקה ברכישת יחידות נופש יד שנייה.

מחקירת מפלג ההונאה עולה כי פרל פנה לאלפי לקוחות תמימים בעלי יחידות נופש בארץ ובחו"ל, והחתים אותם על עסקה פיננסית הנושאת ריבית של עשרות אחוזים בשנה. כך, לפי החשד, קיבל לידיו במירמה מיליוני שקלים.

בחיפוש במשרדי החברה נתפסו עשרות חותמות של חברות שונות. על-פי החשד, הוא תכנן מראש להונות לקוחות תמימים ופיתה אותם על-ידי הבטחה לקבל תשואה דמיונית של עשרות אחוזים בשנה, כאשר כספי הלקוחות האחרונים שימשו למימון תשלום הריביות ללקוחות הקודמים.