הראל קיבלה רישיון לברוקר ביטוח בלויד'ס

מתכוונת לספק שירותי ברוקראז' בינלאומיים גם לחברות בינלאומיות שאינן לקוחות הקבוצה

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, מתרחבת בפעילותה גם לבריטניה. לאחרונה קיבלה הקבוצה רישיון מרשות הפיקוח הפיננסית המקומית - ה-FSA, לקבל מעמד מורשה של ברוקר מאת לויד'ס. בעקבות כך, תחל הראל UK בפעילות ברוקראז' בביטוח.

להראל כבר יש פעילות ביטוח בינלאומית צנועה ביוון - Interasco - הפועלת ביוון ומכאן שמחזיקה ברישיון לפעילות באיחוד האירופי, בתחום הביטוח הכללי. ובתורכיה, באמצעות חברת Turk Nippon. בניגוד לשתי פעילויות אלו, הראל UK אינה חברת ביטוח אלא סוכן ביטוח מורשה. בכוונת הראל להשתמש בהראל UK כסוכן בביטוחים מורכבים של לקוחות גדולים של הקבוצה הישראלית וכן כברוקר בינלאומי 'רגיל' שיספק שירותים לא רק מול הפעילות הישראלית בקבוצה.

לדברי גדעון המבורגר, נשיא הראל ביטוח, עצם קבלת רישיון הברוקר בלויד'ס "פותח בפני הראל שוק חדש של חברות בינלאומיות גדולות שפועלות רק מול ברוקרים בינלאומיים". זאת, בדומה לפעילויות קיימות של תעשיית ברוקראז' ביטוח בינלאומית. מבחינת קבוצת הראל, הראל UK מיועדת להיות מקור רווח עצמאי, שמנותק במידה רבה משוקי ההון.

נציין שגם לכלל ביטוח יש פעילות בבריטניה - בבעלותה סינדיקט ברודגייט בשוק לויד'ס - גוף מבטח ולא ברוקר כדוגמת הראל UK.

בנוסף, לאחרונה קיבלה חברת Turk Nippon אישור ממשרד האוצר הטורקי לפיו חודש רישיון המבטח שלה והיא רשאית להתחיל בפעילות ביטוחית בטורקיה בכל ענפי הביטוח הכללי. בעבר דווח בנושא כי בכוונת הראל להרחיב לאחר חידוש רישיון המבטח של החברה הטורקית את הפעילות בה לתחומים נוספים, בהם ביטוחי הבריאות ובעתיד גם לתחום הפנסיה.