ייצוגית: תנובה ומילקו ניסו להאריך במירמה חיי מדף של חלב

לטענת התובעת, החברות המציאו סוג חדש של חלב וקראו לו "מפוסטר על", על מנת שציבור הצרכנים יסבור בטעות כי מדובר בחלב עם פסטור בריא יותר - ומכרו אותו במחיר הגבוה בכ-20% ממחיר חלב מפוסטר רגיל

"החברות תנובה ומילקו תעשיות נקטו במעשה תרמית על מנת להאריך את חיי המדף של חלב פרה לשתייה" - כך נטען בתביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של כ-18 מיליארד שקל, שהוגשה היום (ב') לבית המשפט במחוז המרכז נגד תנובה ומילקו תעשיות.

החברות, כך נטען, המציאו סוג חדש של חלב הקרוי על-ידן "מפוסטר על", שאינו נמנה עם סוגי חלב בתקן הישראלי, ואורך חיי המדף שלו כ-28 יום (באריזת קרטון) וכ-15 יום (בכדי פלסטיק). "פסטור העל" נעשה באמצעות חימום החלב בטמפרטורה הגבוהה בהרבה מ-100 מעלות צלסיוס, מה שהופך אותו ל"חלב מעוקר" או "חלב עמיד".

לטענת התובעת אסתר משען, באמצעות עו"ד דוד קירשנבוים, הנתבעות מוכרות את החלב מסוג "מפוסטר על" מטעמן כחלב טרי, ומכנות את הסוג החדש כ"מפוסטר על" על מנת שציבור הצרכנים יסבור בטעות כי מדובר בחלב שבו מבוצע תהליך "פסטור על", שהינו לכאורה מועיל יותר לבריאות מאשר פסטור רגיל - בשעה שבפועל ההיפך הוא הנכון, וגובות עבור החלב מסוג מפוסטר על מחיר הגבוה בכ-20% ממחירו של חלב מפוסטר רגיל.

התובעת מעריכה כי בסך-הכל שולם לנתבעות הפרש מחיר של כ-1.6 מיליארד שקל ב-7 השנים האחרונות.

בנוסף מתבקש בית המשפט לפסוק לחברי הקבוצה פיצויים בגין נזק שאינו ממוני, בעיקר עוגמת-נפש וכן פיצוי עונשי של 10 מיליארד שקל.

טרם נתקבלה תגובת המשיבות. (ת.צ.09-07-3425).