קבלני שירותים יהיו חייבים ברישיון כמו קבלני כוח-אדם

מדובר בקבלני שירותים בתחומי ניקיון, אבטחה ושמירה ■ על-פי הצעת החוק, התנאים שיידרשו מקבלני שירותים יהיו מופחתים ובהם הידע והניסיון של מבקש הרישיון

קבלני שירותים בתחומי ניקיון, אבטחה ושמירה יהיו חייבים ברישיון כמו קבלני כוח אדם - כך עולה מהצעת חוק שאושרה היום בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) לקריאה שנייה ושלישית. הצעה זו היא חלק משינויי החקיקה בתחום העבודה שהוסכם עליהם במסגרת עסקת החבילה במשק, בין ההסתדרות לראש הממשלה.

על פי הצעת החוק, התנאים שיידרשו מקבלני שירותים יהיו מופחתים ובהם הידע והניסיון של מבקש הרישיון, לא תידרש התמחות ועוד. כמו כן לא יידרש קבלן שירותים להוכיח יציבות כלכלית.

עוד קובעת הצעת החוק כי קבלן השירותים יידרש להציג ערובה כספית להבטחת זכויות העובדים. כיום הערובה שחלה על קבלן כוח אדם היא בסכום מחצית משכר העובד החודשי לכל העובדים ולא פחות מ- 200 אלף שקל. במידה ששר התמ"ת יבקש לקבוע סכום ערובה אחר הדבר ייעשה בתקנות באישור ועדת העבודה.

כמו כן נקבע כי השר מוסמך לקבוע סוגים של שירותים שיהיו פטורים מחובת הרישיון ותחומי עבודה נוספים שהשכר הממוצע המשולם בהם לא עולה על השכר הממוצע במשק. תיקון נוסף שיחול גם לגבי רישיון של קבלן כוח אדם וגם לגבי רישיון של קבלן שירותים יהיה. רישיון המשך יידרש אחת לשנתיים.