רוסיה וארה"ב חתמו על "מסמך הבנות" לצמצום הנשק הגרעיני

הנשיא אובמה ועמיתו הרוסי מדבדב הסכימו על צמצום מספר ראשי הנפץ הגרעיניים, שיתוף פעולה צבאי ועידן חדש ביחסים בין וושינגטון למוסקבה ■ רחוק מהמצלמות, הם עדיין דיברו על תכנית פריסת טילי ההגנה במזרח אירופה

ארה"ב ורוסיה חתמו אתמול (ב') על "מסמך הבנות", בו שתי המעצמות התחייבו על הסכם לצמצום הנשק הגרעיני - כך הכריזו היום נשיא ארה"ב ברק אובמה ועמיתו הרוסי הנשיא דימיטרי מדבדב במסיבת עיתונאים שנערכה במוסקבה.

ההסכם יגביל את מספר ראשי הנפץ הגרעיניים ל-1500-1675 לכל אחת מהמדינות. ההסכמים שנחתמו היום נועדו להחליף את הסכמי "סטאר 1", שנחתמו לפני שני עשורים.

שני המנהיגים הרעיפו שבחים אחד על השני במהלך מסיבת העיתונאים והסכימו על "התחלה מחדש" של יחסי המעצמות. המנהיגים הסכימו ביניהם על עוד מספר שיתופי פעולה, כמו למשל סיוע לוגיסטי רוסי ללוחמים באפגניסטן, שיתוף פעולה צבאי ועוד. על תכנית פריסת סוללות טילים אמריקנים בפולין וצ'כיה, שמהווה את סלע המחלוקת הרציני ביותר בין המדינות, השניים לא הסכימו וסירבו להרחיב בפני התקשורת.

באחד מהקטעים המשעשעים יותר במסיבת העיתונאים, הנשיא אובמה נשאל על ידי העיתונאים על האיש שלא היה שם, ולדימיר פוטין, "מי שולט ברוסיה?". הנשיא האמריקני השיב בדיפלומטיות: "שני האישים שולטים יחדיו".