גובשו קריטריונים לחלוקת הפיצוי של בועז יונה לנפגעי חפציבה

הקריטריונים לזכאות הם גובה השכר, כלי רכב בבעלות המבקש, מספר ילדים, גודל הדירה, נכסי מקרקעין נוספים, נכסי ממון וגובה המשכנתא ■ עד כה שילם יונה רק 4 מתוך הפיצוי בסך 8 מיליון שקל בו חוייב

כונס הנכסים הרשמי, עו"ד שלמה שחר, והמנהל המיוחד לקבוצת חפציבה, עו"ד יצחק מלכו, הגישו לאישור בית המשפט המחוזי בירושלים את הקריטריונים הסופיים לקביעת זהותם של נפגעי חפציבה הזכאים לסיוע כספי מתוך הפיצוי בסך 8 מיליון שקל בו חוייב בועז יונה, וכן את שיעור הסיוע שיקבלו.

הקריטריונים לזכאות הם: גובה השכר, כלי רכב בבעלות המבקש, מספר ילדים, גודל הדירה (מספר החדרים), נכסי מקרקעין נוספים, נכסי ממון וגובה המשכנתא. בשיעור הזכאות יתחשבו גם בגובה התשלומים שנותרו למבקש לשלם על הדירה.

בינתיים שילם יונה רק 4 מיליון שקל מתוך 8 מיליון השקלים, והמרכז לגביית קנסות נוקט נגדו באמצעים בניסיון לגבות את היתר. שחר ומלכו מבקשים להפריש מיליון שקל מתוכם ל"עתודת פיצויים" שתסייע בבוא העת לרוכשי הדירות במגרשים 106 ו-107 בבית-שמש (מחסיה) ודומיהם, שם לא דאגה חפציבה לליווי בנקאי, ועדיין לא ברור אם ניתן יהיה להשלים עבורם את בניית הדירות.

כן מבקשים הכנ"ר והמנהל המיוחד לכלול בקבוצת הזכאים לסיוע גם קבוצה קטנה של רוכשים שלא עמדו בקריטריונים הראשוניים, אך נכללו בסופו של דבר תחת הכותרת "נסיבות חריגות", אחרי שבית המשפט אישר את בקשותיהם המיוחדות.

כזכור, בגזר הדין נקבע כי הפיצוי בו חוייב יונה ישמש לסיוע לרוכשי הדירות מהגרעין הקשה של "המקטע השלישי", אלה שמצבם ביחס לאפשרות לקבל את הדירה שרכשו הוא הקשה ביותר.

בחודשים האחרונים טיפלו צוותים מטעם המנהל המיוחד בקבלתם וניתוחם של שאלונים רבים שקיבל, כדי לקבוע את אופן חלוקת הפיצוי האפקטיבי ביותר, שיאפשר גם לרוכשים אלו לעמוד בתשלומי המקטע השלישי המוטלים עליהם ולקבל את דירותיהם.

המנגנון הסופי שגובש בנוי, בעיקרו, על-פי היחס בין מצבו הכלכלי של כל אחד מהרוכשים לבין גובה תשלומי המקטע השלישי שנותרו לו לתשלום.