מחזיקי האג"ח של לידקום יתבקשו לאשר היום פריסת חוב

זאתף במטרה למנוע פירעון מיידי ■ החברה אמורה לשלם 16 מיליון שקל בעוד כשבוע *הורדת הדירוג לאג"ח ביום ה' האחרון מהווה עילה לפירעון מיידי

האם יימצא פיתרון שימנע מבעלי האג"ח של לידקום להעמיד אותן לפירעון מיידי היום באסיפה? נציגות מחזיקי האג"ח מבקשת מכלל בעלי האג"ח לאשר עקרונית מתווה להסדר, במסגרתו ייפרס הפירעון בהתאם ליכולותיה, ובחלוקה שווה להחזר חובותיה הבנקאיים.

לידקום, הבונה רשתות תקשורת למפעילי סלולר בשווקים מתעוררים, אמורה לשלם למחזיקי האג"ח את תשלום הקרן השני ב-15 ביולי, ובצירוף הריבית שנצברה מדובר בכ-16 מיליון שקל. לחברה גם חוב כלפי ארבעה בנקים בארץ, שעמד בסוף הרבעון הראשון עמד על 140 מיליון שקל.

לידקום לא עמדה באמות המידה הפיננסיות שנקבעו לה, מה שהביא את הבנקים בשבוע שעבר להתנגד לביצוע התשלום למחזיקי האג"ח, כל עוד לא יושג הסדר להחזרת חובותיה הבנקאיים ולמחזיקי האג"ח.

החריגה מאמות המידה הפיננסיות הובילה לכך שלידקום שעבדה לבנקים חלק מנכסיה בשעבוד שוטף, מה שעורר תרעומת אצל מחזיקי האג"ח, שחששו כי הבנקים יהפכו לנושה מועדף על חשבונם. באסיפת אג"ח שהתקיימה לפני כשבועיים הוחלט על מינוי נציגות, הכוללת נציגים מבתי ההשקעות אלטשולר-שחם, כלל, מנורה וגליל מור, שתנסה לגבש הסדר עם החברה.

השוואה לבנקים

גיבוש הסדר בין כל נושי החברה קיבל דחיפות גדולה, לאחר שמידרוג הורידה ביום חמישי האחרון את דירוג האג"ח של לידקום בארבע דרגות, מ-Baa2 ל-Ca, וקבעה להן אופק דירוג שלילי.

הורדת הדירוג חייבה את נאמן האג"ח, הרמטיק, לזמן אסיפה של המחזיקים שעל סדר יומה פירעון מיידי, בהתאם לתשקיף שקבע כי הורדת הדירוג מתחת ל-Baa3 מהווה עילה להעמדת האג"ח לפירעון מיידי. אסיפה זו מתוכננת להתקיים מחר, ובמידה שיאושר פירעון מיידי, לא ברור כיצד תוכל לידקום לעמוד בתשלום.

כדי להימנע ממצב זה, מבקשת הנציגות כי מחזיקי האג"ח ידונו באסיפה קודם כל באישור המתווה העקרוני להסדר. במסגרת ההסדר המתגבש, לידקום תפקיד כ-7.9 מיליון שקל בידי הנאמן, שישמשו כפירעון חלקי של הקרן והריבית, במקום התשלום המקורי בסך כ-16 מיליון שקל, כאמור. בהמשך, תינתן ארכה של חודש במהלכה ידונו החברה, נציגות מחזיקי האג"ח, הנאמן והבנקים בהסדר כולל לפריסת החוב של החברה, כשהתשלומים יתבצעו באופן שווה לבנקים למחזיקי האג"ח. בנוסף, למחזיקי האג"ח ישועבדו נכסים של החברה בדומה לשעבוד שניתן לבנקים. שיעור הריבית שיישאו האג"ח ייקבע במו"מ בין הצדדים.

אם הצעה זו תאושר על-ידי מחזיקי האג"ח, הם יתחייבו למעשה שלא להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי עד ל-15 באוגוסט.

[לאתר האג"ח]