81% מהסוחרים מאמינים שהשוק יעלה או ישאר ברמה הנוכחית

כך עולה מסקר סנטימנט הסוחרים הפעילים של הברוקר האלקטרוני, צ'ארלס שוואב ביחס ל-6 החודשים הבאים ■ 63% מהם מתכוונים להגדיל את פעילות המסחר שלהם בששת החודשים הבאים

בסקר שנערך בקרב 260 משקיעים פרטיים פעילים על ידי הברוקר האלקטרוני צ'ארלס שוואב נרשמה אופטימיות ביחס לשוב המניות האמריקני, למרות המשך התנודתיות בשוק.

על פי הסקר הבוחן את סנטימנט המשקיעים עולה כי 81% מהם מאמינים כי השוק ישאר בששת החודשים הבאים ברמתו הנוכחי או יעלה ממנה. 53% המשתתפים בסקר אמרו כי הם צופים כי הכלכלה תראה "סימנים ברורים" של התאוששות במהלך 12 החודשים הבאים.

בנוסף, 63% מהמשתתפים אמרו כי הם מתכוונים להגדיל את פעילות המסחר שלהם בששת החודשים הבאים, זאת לעומת שיעור של 49% שהתכוונות לעשות כך בפברואר.

"הסקר האחרון מצביע על כך שסנטימנט הסוחרים הוא חיובי באופן יחסי, למרות התנודתיות בשוק המניות, אמר קלי קאוט, סגן נשיא שוואב שירותים פיננסיים עם פרסום הסקר.

עוד עולה מהסקר כי מספר הסוחרים המשתמשים בהשקעותיהם בתעודות סל - עלה. 43% מהנשאלים דיווחו כי הם סוחרים בתעודות סל, ו-28% מהנשאלים דיווחו כי עיקר השקעותיהם מבוצעות באמצעות השימוש בתעודות סל, זאת לעומת 24% שעונו כך בפברואר.

"אנו רואים אמון מתמשך בהשקעות פעילות כל שהמשקיעים מלמדים עצמם יותר, מאמצים מתודולוגיות המתייחסות לניהול סיכונים, ומשתמשים באסטרטגיות מתוחכמות יותר במגוון רחב יותר של מכשירים פיננסיים" אמר קאוט בהודעה לעתונות שפרסמה החברה.

עוד עולה מן הסקר כי 57% מהנשאלים אמרו כי הם מחזיקים 30% או שיעור נמוך מזה של מזומנים בתיק ההשקעות ארוך הטווח שלהם. בדיוק מחצית מהנשאלים מאמינים כיום כי השוק האמריקני הוא האטרקטיבי ביותר להשקעה, אחריו בחרו הנסקרים את ההשקעה בשווקים המתעוררים בשיעור ל 32% והשווקים האסיאתיים זכו במקום השלישי עם 18%.