העלות האמיתית של "המירוץ למיליון" - 8.5 מיליון דולר

מדובר בעלות הפקת הטלוויזיה הגבוהה ביותר בישראל ■ בעקבות החריגה מהסכום המתוכנן וההפסד שנרשם לרשת בסך 7 מיליון שקל, מתלבטים בזכיינית ערוץ 2 האם להעלות עונה נוספת של תוכנית הריאליטי

העלות האמיתית של התוכנית "המירוץ למיליון" של זכיינית ערוץ 2 רשת עמדה על למעלה כ-8.5 מיליון דולר (400 אלף דולר לפרק) - עלות הפקת הטלוויזיה הגבוהה ביותר בישראל. התקציב הראשוני של "המירוץ למיליון" עמד כ-7.5 מיליון דולר - חריגה של מיליון דולר - כך נודע ל"גלובס".

עם השקת "המירוץ למיליון" דיווחה רשת על עלות הפקה של כ-5 מליון דולר, כך שעתה מסתבר כי היתה זו חריגה של למעלה מ-60% מהדיווח של הזכיינית.

עוד נודע כי על-פי התכנון הראשוני, "המירוץ למיליון" היתה אמורה להביא לרשת הפסד של 5 מיליון שקל, אך בפועל עמד ההפסד על כ-7 מיליון שקל. עם ההשקה אמרה שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל רשת לתחום התוכן, כי זהו המוצר הטלוויזיוני המושקע ביותר שהזכיינית משיקה.

למרות המספרים, גורמים ברשת מציינים כי מבחינת החברה ההפקה עמדה ביעדיה לעונה הראשונה, אולם מציינים כי כאשר תוכנית מפסידה 7 מיליון שקל - חושבים היטב האם להעלות עונה נוספת. "כך קורה בכל תוכניות הריאליטי. 'המירוץ למליון' עשתה כמעט את מה שהיא היתה צריכה לעשות, ואנו מאוד מרוצים מהעונה הראשונה", ציינו גורמים ברשת.

הגורמים מתייחסים היום (ד') לעלויות ההפקה ואומרים כי "'המירוץ למיליון' כלל הרבה יותר מ-21 תוכניות, שכן יש פרקים ופעילויות טלוויזיוניות ש'עוטפים' את הפרקים ששודרו, אולם ביחידת הרווח והפסד - הסכום כולל את הפעילויות המסכיות האחרות".

כחודש לאחר ההכרזה של רשת על פתיחת ההרשמה לעונה שנייה של "המירוץ למיליון", נודע כי טרם התקבלה החלטה סופית בעניין. ברשת מנסים למצוא דרכים להוזיל מחד את הפקת העונה השנייה, ומנגד לא לפגוע במוצר על-ידי מתיחתה לפרקים נוספים.

ברשת סירבו להתייחס לידיעה ולנתונים.