אם "המשחק המרכזי" לא יימכר לערוץ פתוח - ההתאחדות לכדורגל תפסיד 5 מיליון שקל

בהסכם שנחתם בין ההתאחדות לכדורגל לבין נותן החסות, הטוטו, נכתב כי "המשחק המרכזי" חייב להיות משודר בערוץ טלוויזיה ארצי פתוח - קרי בערוץ 1, 2, 10 או בערוץ 5

אי מכירת "המשחק המרכזי" לערוץ פתוח יביא להתאחדות לכדורגל אובדן הכנסות של כ-5מיליון שקל בשנה. ההפסד - התיאורטי בשלב זה - נובע מכך שההסכם בין ההתאחדות לבין הטוטו מחייב כי משחק אחד בכל מחזור ישודר בשידור ישיר בערוץ טלוויזיה ארצי פתוח.

ההסכם עם הטוטו נאמד בכ-60 מיליון שקל בשנה, מתוכם כאמור, 5 מיליון שקל מוקצים לשידור המשחק המרכזי בערוץ פתוח.

בהסכם שנחתם בין ההתאחדות לבין הטוטו, נכתב בפירוש כי "ההתאחדות מתחייבת כי משחק אחד בכל מחזור ישודר בשידור ישיר בערוץ טלוויזיה ארצי שאינו מחייב תשלום מיוחד - קרי בערוץ 1, 2, 10 או בערוץ 5".

החוזה בין ההתאחדות לטוטו נחתם לפני כשנה ל-3 שנים. מדובר בהסכם שמשמעותו רכישת שירותי חסות, מיתוג ופרסום. במקרה שנעשות הפרות כלשהן, הטוטו מקזז כספים על-פי ההפרה שנעשתה.

תנאי שידור המשחק בערוץ פתוח הוא אחד התנאים הבסיסיים של ההסכם. התשלום של הטוטו נאמד בשנה הראשונה בכ-60 מיליון שקל, ובשנה השנייה הוא יכול לגדול לכ-63 מיליון.

לפני כשבוע הסתיים המכרז של ההתאחדות על זכויות השידור של המשחקים. מאחר שאף גורם לא הגיש הצעה, צפויה ההתאחדות להחליט לגבי הצעד הבא. לא מן הנמנע כי בהתאחדות יסדרו מחדש את החבילות המוצעות ויבדקו מחדש את מחירי הסף למכרז.

יצויין כי ההתאחדות הקפידה לאורך שנים שישודר תמיד משחק בערוץ פתוח, ושכל משחקי נבחרת ישראל ישודרו בערוץ פתוח.