הפרסומת המדוברת של השבוע: קמפיין yes למכשיר hdmax

Twisted Fly: הקמפיין אחראי ל-20% מהיקף השיחה ברשת על פרסומות ■ 76% הביעו סנטימנט חיובי לקמפיין

הפרסומת של yes הוא המדוברת ביותר של השבוע ברשת והיא אחראית ל-20% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת.

הקמפיין למכשיר hdmax שמשודר בימים אלה באינטרנט בלבד מציג שופטי עבר בכדורגל, שמתנצלים על טעויות שיפוט שעשו, ומאשימים את היעדר ה-hd בזמנם לצורך בחינה וניתוח המהלך בצורה ברורה יותר.

השיחה על הקמפיין סבה סביב 3 נושאים עיקריים: סנטימנט הגולשים לקמפיין, התייחסותם לשופטים המופיעים בקמפיין וההתנצלויות בקמפיין.

76% מכלל העוסקים בנושא הביעו סנטימנט חיובי לקמפיין. מתוכם 86% טענו כי הקמפיין גאוני, מקורי ומצחיק מאוד, ורובם אף צרפו לינק לקמפיין. 14% נוספים הביעו פרגון ל-yes על בחירת הקמפיין ולמפיקי הקמפיין על הרעיון.

9% מהעוסקים בקמפיין הביעו סנטימנט שלילי כלפיו. מתוכם 40% טענו כי הפרסומת "מטומטמת" ו"לא מובנת", 20% טענו כי אין טעם לפרסומת כיוון שלא מראים את טעויות השופטים בפועל ורק מסבירים אותן. 20% נוספים טענו כי הקמפיין לא "מתחבר" עם חברת yes ויוצר דחיפה מלאכותית של yesMax, ו-20% נוספים טענו כי התזמון לקמפיין לא טוב כיוון שעונת הכדורגל מאחורינו.

9% מכלל העוסקים בקמפיין הביעו את דעתם בנוגע לשופטים המציגים בקמפיין. 40% מתוכם טענו כי יש לצרף לפאנל עוד שופטים רבים ש"חייבים" להתנצל על שיפוטם המוטעה, 40% נוספים טענו כי השופטים לא באמת מצטערים על המהלכים שביצעו ומתנצלים כיוון ששילמו להם כסף לשם כך . 10% מהעוסקים בנושא טענו כי בהתנצלותם מפגינים השופטים אומץ רב, ו-10% נוספים טענו כי השופטים מתנצלים למעשה על טעויות קטנות ואיזוטריות במקום על הטעויות הגדולות שעשו באמת.

6% מכלל הדנים בקמפיין התייחסו להתנצלויות השופטים, כאשר מחצית מהם טענו כי היו מעדיפים דווקא לצפות בכדורגלנים מתנצלים על טעויות שביצעו בזמן המשחק, ואילו האחרים טענו כי היו שמחים לראות קמפיין דומה בו מתנצלים פוליטיקאים על מעשיהם.

במקום השני בדירוג הפרסומות המדוברות ממוקמת הפרסומת לבנק הבינלאומי עם 14% מהיקף השיחה ברשת. במקום השלישי עם 12% מהיקף השיחה ממוקם קמפיין של עמותת אנונימוס לביטול הכלובים לבעלי-חיים. במקום הרביעי (8%) נמצאת הפרסומת לאורנג', ובמקום החמישי, עם 7% מהיקף השיחה, קמפיין שהופק בפינלנד על-ידי עמותת UNICEF תחת הכותרת "Be a Mom for a Moment", שנוצר במטרה להעלות את המודעות לזכויות הילד ולגייס תרומות. במקום השישי נמצאים 3 קמפיינים שונים: מזגן אלקטרה, ופל עלית ומקדונלד'ס - כל אחד עם 5% מהיקף השיחה ברשת.