המועמדים לרכישת פרטנר: אילן בן-דב, שאול אלוביץ' וקרן פימי

הרוכש ישקיע כ-1.4 מיליארד דולר ■ ל-3 המועמדים יצטרפו חלק מהגופים המוסדיים ■ סיכוי נמוך שגם קובי מימון יגיש הצעה ■ ההערכות הן כי התהליך לא יהיה ארוך וכי זהות הרוכשים תתברר בקרוב

דריכות לקראת הגשת ההצעות מחר (ה') לרכישת חברת פרטנר . הגופים המגלים עניין בהצעה התבקשו להגיש את הצעותיהם עד מחר בערב, אך ההערכות הן כי גם אם תגיע הצעה לאחר מכן, היא לא תידחה.

האצ'יסון, בעלת השליטה בפרטנר, החליטה לאחרונה למכור את כל אחזקותיה בפרטנר (50.1%), והיא דורשת פחות או יותר את מחיר השוק של המניה, לפני שקפצה בעקבות הפרסום על מכירתה. שווי השוק של אחזקות האצ'יסון עומד על 5.35 מיליארד שקל.

ככל שה"דד ליין" למסירת הצעות הרכישה מתקרב - כך בורסת השמות של הגופים המעוניינים הולכת וגואה. השם האחרון שהוזכר הוא קובי מימון, בעל השליטה בישראמקו, לאחר שנפגש עם עמיקם כהן ודן אלדר, נציגי האצ'יסון. מקורבים לעסקה מציינים כי מימון אכן בדק את הנושא, אך ספק אם יגיש הצעה.

לא מעט גופים מתעניינים בפרטנר, במיוחד לאחר שהמוסדיים הביעו נכונות לקחת חלק בעסקה. היקף העסקה הוא 1.4 מיליארד דולר, ומחצית מהסכום תצטרך להגיע מההון העצמי של הרוכש.

ככל הידוע, 3 קבוצות מרכזיות צפויות להגיש מחר הצעות. בראש הראשונה עומד בעל השליטה בקבוצת יורוקום, שאול אלוביץ'. לאלוביץ' אחזקות בחברות yes ו-HOT. הגורם השני הוא אילן בן-דב, באמצעות חברת סקיילקס. בן-דב הוא בעל השליטה בחברת סאני, יבואנית הטלפונים הסלולריים של סמסונג לישראל, שעובדת מול חברות הסלולר ובהן פרטנר. הגורם השלישי הוא קרן פימי שבשליטת ישי דוידי.

אל 3 הגורמים הללו יצטרפו גופים מוסדיים וקרנות השקעה כגון לאומי פרטנרס, מגדל, פרובידנס וייתכן שקרנות נוספות כגון קרן ההשקעות הבריטית רוהן.

ההערכות הן כי התהליך לא יהיה ארוך וכי זהות הרוכשים תתברר בקרוב.