S&P-מעלות: צפו לחלוקת דיבידנדים אגרסיבית בפלאפון

חברת הדירוג החליטה להעלות את דירוג החוב של פלאפון ■ הסיבות: תמיכה של החברה האם בזק, תחרות מתונה בשוק הסלולר ונאמנותם של לקוחות פלאפון

"פלאפון תמשיך להיות בעלת חשיבות אסטרטגית לחברה האם ותשמור על רמת רווחיות איתנה ותייצר תזרימי מזומנים משמעותיים בעתיד". כך סבורים כלכלני S&P-מעלות, אשר החליטו להעלות היום את דירוג האשראי של חברת הסלולר פלאפון, מקבוצת בזק . הדירוג של פלאפון, בניהולו של גיל שרון, הועלה לרמה של '+AA' מרמה של '-AA'.

הדירוג מתייחס לאגרות החוב של החברה בסדרות א', ב', ו-ג', ותחזית הדירוג הינה "יציבה". במעלות סבורים כי הדירוג של פלאפון צריך להשתוות לזה של בזק, ולכן העלו אותו. "פעילות הסלולר של פלאפון תמשיך להיות בעלת חשיבות אסטרטגית גבוהה עבור בזק בעתיד הנראה לעין", אומרים האנליסטים. "לבזק יש את היכולת הפיננסית והרצון לתמוך בפלאפון במידה ויהיה בכך צורך. השיפור העקבי בפרופיל העסקי והפיננסי של פלאפון בשנים האחרונות תורם גם כן לעלייה בדירוג".

במעלות מציינים כי רמת התחרות בשוק הסלולר בישראל היא "מתונה יחסית", מה שמיטיב עם פלאפון. על מנויי החברה אומרים האנליסטים: "נאמנותם למפעיל גבוהה ופעילותם מאופיינת בשימוש גבוה יחסית במונחי דקות שימוש (MOU - Minutes of usage)".

לאחרונה השיקה פלאפון את רשת ה-High Speed GSM, ובכך יישרה קו עם המתחרות אורנג' וסלקום. "הרשת מאפשרת לחברה להציע מגוון מכשירי קצה רחב הרבה יותר מבעבר", אומרים במעלות. "יכולת זו הינה בעלת חשיבות גבוהה בשוק הישראלי. הרשת תחזק את מעמדה של פלאפון בשוק הסלולר ותשפר את הגמישות התפעולית שלה".

ולאחר מבול המחמאות - מה בכל זאת האנליסטים לא אוהבים בפלאפון? ובכן, במעלות מעריכים כי החברה תנקוט בעתיד במדיניות חלוקת דיבידנדים אגרסיבית, וזאת לאור הצרכים של בזק (הנהנית העיקרית מחלוקת הדיבידנדים). בנוסף, מעורבות משרד התקשורת במטרה להגביר את התחרות בענף ופטנציאל צמיחה נמוך יחסית בשוק הסלולר בישראל עלולים לפגוע ברווחיות פלאפון בעתיד.

ברבעון הראשון של השנה ירד היקף המזומנים של פלאפון באופן משמעותי בעקבות חלוקת דיבידנד בהיקף של 400 מיליון שקל. נכון לסוף הרבעון, בקופת החברה שוכבים 300 מיליון שקל, לעומת 609 מיליון שקל בסוף 2008. לחברה חוב לטווח קצר של 217 מיליון שקל.

[לאתר האג"ח]