הרטיטי את ליבי

"אהובת הדרקון", תיאטרון החאן, א'-ב' 12.7-13.7, 21:00, בית ציוני אמריקה ת"א

לקהל התל-אביבי בפרט, ולתושבי אזור המרכז בכלל, אין הרבה הזדמנויות לצפות ב"אהובת הדרקון" - הנס הקטן שהועלה השנה בתיאטרון החאן הירושלמי, ומצטרף לשרשרת המתארכת של פנינים מבית היוצר של הבמאי-מנהל אמנותי מיכאל גורביץ' וצוות שחקני הבית. כדרכו, גורביץ' הגיע אל חדר החזרות עם בסיס רעיוני ופיתח בפועל את העלילה והדמויות במשותף עם השחקנים תוך כדי עבודה. התוצאה, לפחות במקרה "אהובת הדרקון", מרטיטת לב.

סיפור קטן על איש קטן הנשלף לכאורה במקרה מתוך הקהל (ארז שפריר), ומתבקש על-ידי השחקנים לספר כמה פרטים על חייו כדי שיוכלו להפוך אותם למחזה. האיש הקטן משוכנע שחייו האפרוריים לא יספקו את הסחורה, אבל אז מתחיל הקסם של התיאטרון לפעול ולתוך הקלחת מושלכים הורים עם יחסים בעייתיים במיוחד, יפהפייה מסתורית (שמרית לוסטיג) הגרה בשכנות ונשואה לבעל עם שלושה ראשים, שד המגיח מתוך המזרן (ויטלי פרידלנד) ועוד ועוד. כאשר מציאות ודמיון מתערבבים, ואשתו המזדקנת של האיש בקהל מצטרפת לחינגה, לא נשארת עין יבשה אחת באולם.

יוני רכטר אחראי למוזיקה המקורית במחזה, שיגיע השבוע לשתי הופעות בבית ציוני אמריקה בתל-אביב בימים ראשון ושני (12 ו-13 ביולי) בתשע בערב. לא להחמיץ.