קובי טרייביטש, האם בקרוב יהיה לך שותף חדש בטיב טעם?

מחזיקי האג"ח ובנק הפועלים יוותרו על החוב שלהם, שהיקפו 180 מיליון שקל, וישתלטו על חברת אנטר הולדינגס המחזיקה ב-38% ממניות טיב טעם ■ בין המתעניינים ברכישת המניות: קרן המנוף של גבי טרבלסי

לידיעת קובי טרייביטש, בעל השליטה ברשת הקמעונאות טיב טעם : בקרוב יהיה לך ככל הנראה שותף חדש ברשת. מדובר מחזיקי האג"ח של אנטר הולדינגס , המחזיקה ב-38% ממניות הרשת ונמצאת כיום בהקפאת הליכים.

ל"גלובס" נודע כי החברה, שבשליטת עמית ברגר, קרובה לגיבוש הסדר עם בעלי החוב שלה, ולפיו מחזיקי האג"ח של אנטר הולדינגס ובנק הפועלים יוותרו החוב שלהם, שעומד על כ-180 מיליון שקל - ובתמורה ישתלטו על החברה.

היקף המניות שיקבל כל נושה עדיין לא נקבע, אך ככל הנראה את רוב המניות יקבלו מחזיקי אג"ח ב', שכן לסדרה זו משעובדות ממילא מניות טיב טעם, שהן הנכס המרכזי של אנטר הולדינגס.

בהנחה שההסדר יאושר - הנושים של טיב טעם יהפכו למעשה לבעלי המניות של החברה, ויוכלו בבוא העת למכור אותה, ולהחזיר את השקעתם או חלק ממנה.

מנתוני משרד האוצר עולה כי נכון לסוף שנת 2008 מחזיקי האג"ח המרכזיים של אנטר הולדינגס היו מגדל, מיטב, פסגות וקבוצת כלל.

במקביל להשתלטות הנושים על אנטר הולדינגס, מתכוון הנאמן שמונה לחברה, עו"ד רוני בר-ניר ממשרד פירון, לפעול למכירת מניות אנטר הולדינגס לגורם שלישי - בין אם באמצעות מכירת כל המניות או חלקן. כאמור, כל סכום שייכנס בעקבות עסקה שכזו יועבר למחזיקי האג"ח ולבנק הפועלים.

ההחלטה ללכת על מהלך של מכירת אנטר הולדינגס - ולא למכור ישירות את טיב טעם - נובעת מכך שלפי הסכם השליטה בין אנטר לטרייביטש, ישנן מגבלות חריפות על מכירת מניות טיב טעם לגורם שלישי. זאת בעוד מכירת החברה האם, אנטר הולדינגס, היא פשוטה יותר.

ל"גלובס" נודע עוד כי אחד הגורמים מולו מתנהלים המגעים הוא קרן המנוף סנונית, בראשות גבי טרבלסי, כשבמקביל מתקיימים מגעים עם שני גורמים נוספים.

ככל הידוע, רמי לוי, שבעבר הביע התעניינות בטיב טעם, אינו נמצא כעת במשא-ומתן לרכישת הרשת. גם בעל השליטה בטיב טעם, קובי טרייביטש, אינו נחשב לרוכש פוטנציאלי של אנטר הולדינגס.

שווי השוק של מניות טיב טעם שמוחזקות בידי אנטר הולדינגס - ומהוות כאמור את הנכס המרכזי של החברה - עומד כיום על כ-30 מיליון שקל בלבד. זאת לאחר שהמניה איבדה יותר מ-80% משוויה בשיא. יחד עם זאת, על-פי הערכות, אם אנטר הולדינגס תימכר בקרוב - היא צפויה להימכר בשווי הגבוה משמעותית משווי אחזקותיה בטיב טעם. אם לא יימצא רוכש במחיר ראוי, ימשיכו נושי אנטר הולדינגס להחזיק במניות.

"יכול להיות שיהיה נס"

במקביל מתקיימים גם מגעים למכירת הנכס השני של אנטר הולדינגס: 5% ממניות פריזמה. בית ההשקעות פריזמה כבר התפרק, ומה שנותר ממנו הן אחזקות בבתי ההשקעות פסגות ובחברת קרנות הנאמנות של אקסלנס, להם נמכרו הנכסים של פריזמה.

מכיוון שפריזמה אינה נחשבת להשקעה אטרקטיבית במיוחד, המועמדת המרכזית לרכישת מניותיה היא קרן מרקסטון. הקרן, שבשליטת רון לובש ואמיר קס, היא בעלת השליטה בפריזמה, ועל-פי הערכות, שווי המניות של אנטר הולדינגס בפריזמה עומד על כ-25 מיליון שקל.

המניות בפריזמה צפויות להימכר בנפרד מהאחזקה באנטר הולדינגס, וזאת מכיוון שהקונה הפוטנציאלי של אנטר הולדינגס מתעניין בעיקר בטיב טעם ולא בפריזמה. צריך לזכור גם כי מניות אנטר הולדינגס בפריזמה משועבדות לבנק הפועלים, ולכן אן קרן מרקסטון לא תרכוש את המניות - צפוי הבנק לקבל את השליטה בהן.

הערב (ה') צפויים מחזיקי האג"ח להתכנס ולאשר את המתווה להסדר, ולאחר מכן, בשבוע הבא, תוגש לבית המשפט בקשה להארכת הקפאת ההליכים. בהנחה שהליך הקפאת ההליכים יאושר, יוכל הנאמן לקדם את ההסדר ולקבוע בין היתר את אופן חלוקת המניות בין הנושים, ובנוסף לקיים מגעים להכנסת שותף לאנטר הולדינגס.

"כאשר השופטת ורדה אלשיך נתנה צו הקפאת הליכים לחברה, היא נתנה אותו למרות שאמרה שרק נס יביא לכך שיימצא פיתרון", אומר ל"גלובס" עו"ד בר-ניר, המטפל בנושא הקפאת ההליכים של אנטר הולדינגס. "כעת נראה כי אכן יכול להיות שיהיה נס".

"זו הפעם הראשונה שהמשקיעים המוסדיים מקבלים שליטה בחברה. הם יוכלו להמשיך ולהחזיק במניות עד אשר יגיע הרגע הנכון בו ניתן יהיה למכור אותן במחיר טוב", מוסיף בר-ניר.

אנטר הולדינגס נמצאת בהקפאת הליכים מאז סוף מארס, אז היא נקלעה למצוקת נזילות חמורה בשל מינוף גבוה מדי שנטלה על עצמה. נכון לסוף שנת 2008 היה לחברה גירעון בהון העצמי בהיקף של כ-120 מיליון שקל, וזאת אל מול חוב של כ-180 מיליון שקל.

לאנטר הולדינגס 3 נושים מרכזיים: מחזיקי אג"ח סדרה ב', שהיקפה 77 מיליון שקל ומשועבדים לה מניות טיב טעם. איגרות חוב אלה נסחרות בתשואה של כ-200%. מחזיקי האג"ח מסדרה א', שמצבם גרוע יותר שכן לאג"ח שלהם אין כלל שיעבודים, ובהתאם לכך מחירן שואף כיום לאפס. הנושה השלישי של החברה הוא בנק הפועלים, לו חייבת אנטר כ-30 מיליון שקל.