קובי טרייביטש על הצעת רמי לוי לרכישת טיב טעם: "התוכנית שלו נפסלה"

לוי בודק אפשרות לרכישת מניותיו של טרייביטש בטיב טעם ללא מפעלי הבשר הלא כשרים ■ טרייביטש: "לא נכשיר את הרשת" ■ בראיון ל"גלובס" לאחרונה אמר לוי: "אבחן רכישה של טיב טעם רק אם תהיה כשרה"

רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, מתעניין ברכישת טיב טעם ואף גיבש מתווה אפשרי לעסקה - כך נודע ל"גלובס". לפי המתווה שגובש, ירכוש רמי לוי את מניותיו של קובי טרייביטש (40.81%) בחברה - ובמקביל יגיש הצעה לרכישת מניותיה של אנטר הולדינגס (38.12%) בחברה, באמצעות הגשת הצעה לנאמן שמונה לאנטר הולדינגס, עו"ד רון בר-ניר.

הרעיון הוא שמפעלי הבשר הלא כשרים שבהם מחזיקה טיב טעם לא ייכללו בעסקה. כמו כן, לוי מציע אפשרות שלפיה גם הסניפים השכונתיים של טיב טעם לא ייכללו בעסקה ויישארו בידיו של טרייביטש. אם תצא עסקה כזאת אל הפועל, מתכוון לוי להכשיר את הרשת.

בהתייחס לכך אומר טרייביטש ל"גלובס" כי "לפני שבועיים לוי שלח לפה מישהו, והתוכנית נפסלה. כל תוכנית להפוך את העסק לכשר נפסלה על הסף. אני ממשיך להפעיל את העסק. אני לא מחפש דרך קלה".

רמי לוי סירב להגיב לידיעה. עם זאת, בראיון שנתן ל"גלובס" לאחרונה אמר: "אבחן רכישה של טיב טעם רק אם תהיה כשרה. אם לא, לא אקח גם בחינם".

בסביבתו של טרייביטש טענו היום (ג') כי יהיה לו משתלם הרבה יותר למכור את הרשת בחלקים, כך שהתמורה שתתקבל עבור סך כל הפעילות תהיה גבוהה יותר. כמו כן, אמרו כי במקרה שבו תיערך התמחרות על אחזקותיה של אנטר הולדינגס בטיב טעם - טרייביטש עצמו ייקח חלק בהתמחרות.

לדברי טרייביטש, "אם הייתי רוצה למכור, יכולתי למכור מזמן. הצד של עמית ברגר (בעל השליטה באנטר, א"ח) היה על המדף כבר שנתיים, ואני טרפדתי כל דבר כי אני אוהב את העסק, חושב שיש לו פוטנציאל ואמשיך לפתח אותו. בנוסף, לא רציתי להסב אותו לעסק אחר כמו למשל להפוך אותו לעסק כשר. אני מציע טוב-טוב לכל מי שבוחש לקרוא את ההסכמים החתומים, שלא מאפשרים לאף אחד לעשות צעדים בלי שאני מאשר אותם - אלא אם הוא רוצה לשים את כספו על קרן הצבי".

רכישת רשת טיב טעם אינה טריוויאלית. ראשית, גורם שירכוש רק את חלקו של ברגר ימצא עצמו כשותף פאסיבי ללא יכולת השפעה על החברה, שכן בהסכם הניהול בין ברגר לטרייביטש נקבע כי טרייביטש הוא המוביל את ניהול הרשת.

כמו כן, מצבה הפיננסי של טיב טעם אינו פשוט. החברה התרחבה בצורה אגריסיבית בשנתיים האחרונות, בעיקר באמצעות פתיחת סניפים שכונתיים באזור תל-אביב. טיב טעם נחשבת לחברה ממונפת. נכון לסוף הרבעון הראשון עמד ההון העצמי שלה על 87.3 מיליון שקל והיווה רק 15.3% מסך המאזן של החברה. לטיב טעם חובות בהיקף של יותר מ-200 מיליון שקל, בייחוד לבנקים. החברה נמצאת בימים אלה במשא-ומתן להסדר מול הבנקים, שעיקרו פריסת החובות.