HP תספק לצה"ל פתרון וירטואליזציה ב-15 מיליון דולר

נבחרה להטמיע את מוצרי VMware בצבא ותחליף בכך את IBM, הספקית שהייתה עד כה

הפתעה במכרז הווירטואליזציה של צה"ל. ל"גלובס" נודע כי חברת HP נבחרה להטמיע את מוצרי VMware בצבא ותחליף בכך את IBM, הספקית שהייתה עד כה. היקף המכרז שמיועד ל-3 שנים הוא כ-15 מיליון דולר וקיימת אופציה להאריכו בשנתיים נוספות. זהו המכרז הראשון שמבצע הצבא בתחום הווירואליזציה והוא יצטרף מעתה למכרזים הקבועים בתחומי המחשבים האישיים והשרתים שנערכים אחת לשלוש שנים.

המערכת הווירטואלית, שמדמה פעילות של התקן מחשוב ללא קשר לתשתית החומרה עליה הוא מורץ, אינה חדשה לצה"ל. עד כה שילב הצבא את המוצרים הללו במכרזי השרתים שהוציא כחלק מחבילת מוצרים משלימה.

בשנה שעברה הסתיים בצה"ל מכרז השרתים התלת-שנתי בו זכתה IBM, שהוערך ב-60 מיליון דולר וכלל גם פתרונות של שרתים וירטואליים מתוצרת Vmware בהיקף של 6-7 מיליון דולר.

שוק הווירטואליזציה עבר שינוי משמעותי בשנתיים האחרונות והפך משוק שבו פועלים בעיקר סטארט-אפים לצד VMware לשוק שבו פועלות החברות הגדולות של בתחום המחשוב. במסגרת המכרז עמדו על הפרק רוב מוצרי הווירטואליזציה שמציעה VMware.

HP הצליחה לנצח במכרז בעיקר את IBM ואת דל. ההפסד של IBM במכרז פגע בחברה לא רק במכרז הזה אלא גם בתחום השרתים הפיזיים, שהצבא ישתמש במוצרים וירטואליים על חשבונם.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "במכרז זכתה חברת HP עם אחוז הנחה ניכר ממחירי החברה ששולמו קודם למכרז. ההסכם בין משרד הביטחון לחברה הוא הסכם מסגרת שאינו כולל סכום, אלא מחירון ואחוז הנחה לפיו יתבצע הרכש בכל עת שיידרש".