ברננקי יציג את הדרכים ליציאה מהמדיניות המוניטרית המרחיבה

הפדרל ריזרב יפרסם תחזית כלכלית מעודכנת ביום רביעי הקרוב, ה-15 ליולי ■ ברקליס קפיטל: "האמון ב'פד' יתחזק אם הוא יצליח להבטיח למשקיעים כי שיעור האינפלציה לא ייעלה על התחזיות"

נשיא הפדרל ריזרב, בן ברננקי, צפוי להסביר בשבוע הבא לקונגרס האמריקני על הדרכים שבכוונתו לקדם יציאה מהמדיניות המוניטרית המרחיבה הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב.

הפדרל ריזרב יפרסם תחזית כלכלית מעודכנת ביום רביעי הקרוב, ה-15 ליולי. בפגישה של ועדת השוק הפתוח של ה'פד' שנערכה באפריל, חזו בכירי הבנק המרכזי שיעור אינפלציה של בין 1% ל-1.6% ב-2010 ובין 0.6% ל-0.9% בשנה הנוכחית. בטווח הארוך, חברי ה'פד' חוזים עליית מחירים של בין 1.7% ל-2%.

ה'פד' הזרים כ-1 טריליון דולר למערבת הבנקאית במהלך השנה האחרונה באמצעות רכישת אג"ח והלוואות חירום, כשהוא מכפיל את נכסיו במאזן התקציבי שלו. ריבית הפדרל ריזרב נמצאת כעת על שפל של בין 0% ל-0.25%.

"האמון בבנק המרכזי של ארה"ב יתחזק אם הוא יצליח להבטיח למשקיעים כי שיעור האינפלציה לא ייעלה על התחזיות". כך מעריך דין מאקי, כלכלן ראשי לענייני ארה"ב מברקליס קפיטל.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, יציע ליו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, להמשיך בתפקידו ל-4 שנים נוספות. כך עולה מסקר הבלו צ'יפ היוקרתי שפורסם בסוף השבוע, ואשר מעיד על תמיכה רחבה בברננקי לאחר שבשבוע שעבר דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי הבית הלבן שוקל להחליפו. הסקר נערך בקרב 50 כלכלנים בכירים בארה"ב.