שולה זקן תואשם בהאזנות סתר לאולמרט במשך 3 שנים

אולמרט מסר בעדותו כי לא היה מודע לכך שזקן מאזינה לשיחותיו ולא נתן את הסכמתו לכך ■ יועץ התקשורת של אולמרט: "מדובר בעניין מופרך מיסודו; לאולמרט, שהוא ה'מואזן' כביכול, אין שום טענה בעניין זה"

הפרקליטות החליטה להעמיד לדין את שולה זקן, שהיתה מנהלת לשכתו של אהוד אולמרט במשרד ראש הממשלה, בעיריית ירושלים ובמשרד התמ"ת, בגין האזנות סתר והפרת אמונים. זאת לאחר שבמשך 3 שנים נהגה זקן להאזין לשיחות הטלפון שלו בקביעות.

בעדות שמסר אולמרט במשטרה בפרשה זו, הוא אמר כי הוא לא היה מודע לכך שזקן מאזינה לשיחותיו וכי לא נתן את הסכמתו לכך.

ההחלטה כפופה לשימוע שייערך לזקן, אם תחפוץ. זקן נחקרה בגין חשדות אלה באוגוסט 2008, וחומר החקירה הועבר באחרונה לפרקליטה, עו"ד מיכה פטמן. עו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים הודיע היום לעו"ד פטמן, כי אם הם מעוניינים בשימוע בעל-פה בפני פרקליט המחוז, עו"ד אלי אברבנאל - הם מתבקשים לתאם מועד בתוך 10 ימים.

עו"ד פטמן סירב להגיב היום לחשדות. אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, אמר בתגובה: "מדובר בעניין מופרך מיסודו, שהוא חלק ממסע רדיפה כנגד שולה זקן. לאולמרט, שהוא ה'מואזן' כביכול, אין שום טענה בעניין זה, וחבל שהפרקליטות מבזבזת זמן ומשאבים על שטות שכזו".

"זה נוהל מקובל"

בסביבתו של אולמרט אמרו כי ישנו נוהג מקובל שהמזכירות מאזינות לשיחות מסוימת כדי לערוך תרשומת שלהן או כדי לעקוב אחרי הנושאים שעלו בהן, וכנראה בפרקליטות מנסים לתקוע טריז בין אולמרט לזקן.

ממצאי החקירה בפרשה זו העלו, כי בתקופת כהונתו של אולמרט כשר התמ"ת ובתפקידים נוספים שמילא באותה עת במקביל - שר האוצר, ממלא-מקום ראש הממשלה ועוד - נהגה שולה זקן באופן קבוע, כמעט יומיומי, להאזין בעצמה ובאמצעות אחרות מטעמה לשיחות טלפון שקיים אולמרט עם גורמים שונים. בין השאר מדובר בשיחות עם שרים, עם פעילים פוליטיים, עם ראש לשכתו עובד יחזקאל ועם אישים נוספים.

האזנות הסתר, טוענת הפרקליטות, בוצעו באופן שיטתי על-ידי זקן, הן בעצמה והן באמצעות פקידות בלשכתו של אולמרט, בהוראתה. באותם מקרים בהם ביצעו הפקידות את ההאזנות, ביקשה מהן זקן לדווח לה על תוכן השיחות, ובחלק מהמקרים גם להעלות על הכתב את תמצית השיחות ולמסור זאת לידיה. כאמור, מדובר בעשרות שיחות מדי חודש בחודשו, שזקן בחרה להאזין להן.

מחקירת המשטרה עולה כי כשנתבקשו שולה זקן או פקידות הלשכה להעביר לאולמרט את השיחות שנבחרו להאזנה, הפעילו זקן או הפקידות את פונקציית ה"השתק" שבמכשיר הטלפון, אך במקביל הן נותרו על הקו והאזינו לשיחות.

כאמור, אולמרט מסר בעדותו כי לא הסכים להאזנות ולא היה מודע לכך. גם בני-השיח האחרים לא ידעו או הסכימו לאותן שיחות. בכך ביצעה זקן לכאורה עשרות עבירות של האזנות סתר, ובהתחשב בנסיבות ביצוען של ההאזנות לשר ולשותפיו לשיחות (בעצמה ובאמצעות הפקידות הכפופות לה), עברה לכאורה גם עבירות של מירמה והפרת אמונים.

זו הפרשה הרביעית בה צפויה זקן לעמוד לדין. נגד זקן הוגש בשבוע שעבר כתב אישום בפרשת רשות המסים, באשמת מירמה והפרת אמונים. לפי הנטען, זקן ניצלה את תפקידה הציבורי כדי לקדם את האינטרסים של אחיה, יורם קארשי, אחד העסקנים הפוליטיים שפעלו ברשות המסים. זקן ניצלה את כוחה בלשכת שר האוצר דאז, אהוד אולמרט, ומנעה ממנהל הרשות ג'קי מצא מלהיפגש עם אולמרט, עד שיפעל לשביעות-רצונו של אחיה.

בנוסף, החליט היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, להעמיד את זקן לדין בפרשות טלנסקי וראשונטורס. גם כאן ההחלטות כפופות לשימוע, אולם הפרקליטות הודיעה באחרונה לעו"ד פטמן כי הם רואים בזקן כמי שוויתרה על זכות השימוע, לאחר שנמנעה פעמיים מלהתייצב למועד השימוע שנקבע.