המכרז לבניית 300 דירות בדרום הקריה בת"א יוצא לדרך

מינהל מקרקעי ישראל יפרסם היום שוב את מכרז דרום הקריה בת"א להקמת 300 דירות, 10,000 מ"ר שטחי משרדים ו-2,800 מ"ר שטחי מסחר, לאחר שהמכרז הקודם נכשל בסוף 2008

מינהל מקרקעי ישראל יפרסם היום שוב את מכרז דרום הקריה בתל אביב להקמת 300 דירות, 10,000 מ"ר שטחי משרדים ו-2,800 מ"ר שטחי מסחר, לאחר שהמכרז הקודם נכשל בסוף 2008.

גודלו של מתחם דרום הקריה הוא 11 דונם והוא ממוקם סמוך לרחוב קלמן מגן במתחם שרונה המתחדש. מדובר במכרז הגדול ביותר במרכז הארץ שפורסם על ידי המינהל בשנה האחרונה. כמו במכרז הקודם, גם מכרז זה יחולק לשלושה מתחמי משנה כשבכל אחד מהם ניתן יהי לבנות 100 דירות ובכל אחד מהם יהיו זכויות בנייה למשרדים ומסחר.

לפי הדיווחים בחודשים האחרונים בכלי התקשורת, למכרז מתכוונות לגשת מספר קבוצות עיקריות שבהן קבוצת חנן מור, קבוצת ב.ס.ר שבשליטת נחשון קיוויתי וקלמן סופרין, וקבוצת רכישה של טייסים.

במכרז הקודם היתה חברת אביב, של דורון אביב ודפנה הרלב, בעלת ההצעה הגבוהה ביותר, אולם המכרז הסתיים ללא זוכים. המינהל טען כי המשתתפים נדרשו למחיר מינימום שהוא 75% מהשומה כשלמשתתפים לא ידוע גובה השומה. מאוחר יותר הוריד המינהל את מחיר המינימום ל-50% אולם גם בשלב זה טען המינהל כי הצעתה של חברת אביב לא ענתה לקריטריונים.

בגלגולו הקודם של המכרז הציע שר הפנים דאז, מאיר שטרית, כי שליש ממספר יחידות הדיור המוצעות במכרז, כלומר 100 מהן, יהיו בסגנון דיור בר השגה לזוגות צעירים והמכרז נעצר לבדיקת ההצעה. בסופו של דבר, לאחר שהסתבר שלא ניתן יהיה לשווק שליש מהדירות כדיור בר השגה בשל החזית המסחרית ושטחי המשרדים, נגנזה ההצעה.