מקורב לנתניהו, מועמד לתפקיד מנהל רשות החברות

המועמד לתפקיד הוא יאיר חזן, יו"ר נמל אילת, מינויו מעורר לכאורה חשש לניגוד עניינים, שכן, כלל הנמלים צפויים להיכנס עתה לתהליך של הפרטה ומכירה

יו''ר נמל אילת, יאיר חזן, הוא מועמד מוביל לתפקיד מנהל רשות החברות הממשלתיות במקום אודי ניסן, שמונה לממונה על אגף התקציבים, כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי חזן מקורב מאוד לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר מינה אותו בתחילת שנת 2005, בעת שכיהן כשר האוצר, ליו''ר הדירקטוריון של נמל אילת. מינויו של חזן, לשעבר ראש העיר אופקים, אושר אז ב"וועדת רביבי" (ועדת שפניץ' הנוכחית).

מינויו של חזן לתפקיד מעורר לכאורה חשש לניגוד עניינים, שכן, כלל הנמלים צפויים להיכנס עתה לתהליך של הפרטה ומכירה, צעד אותו צריכים להוביל רשות החברות והעומד בראשה. בשיחה עם "גלובס" אישר חזן כי אכן הגיש מועמדות והכחיש בתוקף את ניגודי העניינים האפשריים: "אין שום ניגוד עניינים. אני תומך בהפרטה במלואה ואשמח לבצע אותה כמה שיותר מהר. בנוסף, הייתי מעורב בוועדה, יחד עם האוצר, אשר תכנן אותה. אני לא רואה שום בעיה", אמר.

לגבי הקשר בינו לבין נתניהו הוסיף חזן כי "אכן נתניהו מינה אותי לתפקידי אך היום אני מגדיר את עצמי כ'עצמאי' ואין ביני לבין ראש הממשלה את הקשר שהיה פעם. אפילו לא יידעתי אותו על הגשת מועמדותי".

ועדת איתור

שר האוצר, יובל שטייניץ, מינה לפני שבוע ועדה לאיתור מועמדים לתפקיד, אף כי החוק אינו מחייב מינוי ועדת איתור לתפקיד זה. בראש ועדת האיתור יעמוד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ידין ענתבי, ויכהנו בה המשנה לנציב שירות המדינה יעקב ברגר, נציג האקדמיה ד"ר אבי שמחון ונציגי הציבור - השופטת בדימוס שרה פריש ומר איתן פדן. ועדת האיתור אמורה להציג בפני שר האוצר 3-5 מועמדים ראויים לתפקיד עד 31 באוגוסט.