מכירת פרטנר: S&P מכניסה את דירוג החברה למעקב

בחברת הדירוג ישקלו להוריד את דירוג האג"ח של חברת הסלולר במידה והרוכשת תיטול על עצמה מינוף גבוה ■ האנליסטים מעריכים: הסיכוי להורדת דירוג אינו גבוה

הליך מכירת פרטנר בעיצומו, ובחברת הדירוג S&P-מעלות מכניסים את הדירוג לאג"ח סדרה א' של החברה למעקב, עד אשר תתבהר זהות הרוכשת.

הדירוג של פרטנר עומד כיום על "-AA", אך במעלות מעריכים כי דירוג זה עשוי להשתנות בחודשים הקרובים - לטובה או לרעה - לאחר שיוודע מי תרכוש את פרטנר. האנליסטים סבורים כי החלפת הבעלים עלולה להביא לשינוי במבנה ההון של פרטנר, ומכאן להשפיע על הסיכון העסקי של החברה.

ממה חוששים בדיוק במעלות? ובכן, האנליסטים חוששים מתרחיש בו מבנה ההון של פרטנר ימונף בצורה ניכרת במקרה של LBO (רכישה ממונפת), גם אם החוב שתיטול הרוכשת לא בהכרח יידחף מטה לפרטנר. במילים אחרות, האנליסטים חוששים כי החברה הרוכשת תיקח על עצמה מינוף גבוה יחסית לצורך ביצוע הרכישה, מה שעלול להשפיע לרעה על פרטנר. מצד שני, הדירוג של פרטנר עשוי לעלות במידה והיא תשמור על מבנה הון איתן.

"איננו סבורים כי הסיכוי להורדת דירוג הינו גבוה", מציינים האנליסטים, ומדגישים כי גם במקרה החמור ביותר לא תהיה הורדת דירוג של יותר מרמה אחת. "אנו ממשיכים לראות סיכוי גבוה להעלאת דירוג במידה ומבנה ההון של פרטנר לא ישתנה".

נזכיר כי האצ'יסון שואפת למכור את פרטנר במחיר השוק, בטרם העליות שבאו בעקבות פרסום המו"מ. במילים אחרות, מדובר במחירים של 16 דולר למניה. 4 קבוצות מתמודדות על רכישת פרטנר: סקיילקס של אילן בן-דב, קרן פימי, יורוקום ולאומי פרטנרס ביחד עם איש העסקים שלמה נחמה, מגדל וקרן מבטחים. מאחורי הקבוצות הללו ישנן קרנות השקעה פרטיות בינלאומיות (פרובידנס, סרברוס ורוהן) שמתעניינות בפרטנר ועשויות לחבור לקבוצה הרוכשת, אך הן לא מעוניינות להיות בחזית העסקה.

מוקדם יותר השבוע דווח ב"גלובס" כי ההצעות שהוגשו לרכישת פרטנר היו נמוכות ממה שציפתה בעלתה שליטה, קרן האצ'יסון, אך היא מעריכה כי מדובר בתחילתו של מו"מ וכי ההצעות ישתפרו בהמשך. בימים הקרובים תחליט האצ'יסון מי יהיו הקבוצות שייכנסו לחדר המידע שתפתח פרטנר ועם מי להתקדם בתהליך.

[לאתר האג"ח]