מכרז ראשון במסגרת פרויקט איצטדיון הכדורגל החדש של חיפה

מדובר במכרז פומבי לביצוע עבודות עפר בפרויקט קרית הספורט, שעלות הקמתה נאמדת בכ-400 מיליון שקל ■ זאת, כולל עבודות להעתקת תשתיות והכנסת השטח במפלס הקרקע, לקראת ההקמה בפועל

פורסם מכרז הביצוע הראשון במסגרת פרויקט אצטדיון הכדורגל החדש של חיפה. מדובר במכרז פומבי לביצוע עבודות עפר, כולל עבודות להעתקת תשתיות והכנסת השטח במפלס הקרקע, לקראת ההקמה בפועל.

המכרז פורסם על ידי חברת האצטדיון, שהיא חברה בת של החברה הכלכלית לחיפה.

תוכנית קרית הספורט החדשה בחיפה אושרה בספטמבר בוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז חיפה. במרכז קרית הספורט יקום אצטדיון כדורגל שיכיל 32 אלף מושבים שייבנו בהתאם לתקני התאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א) והאירופית (אופ"א). סמי עופר תרם 75 מיליון שקל לבניית האצטדיון, שיישא את שמו.

קרית הספורט, שעלות הקמתה נאמדת בכ-400 מיליון שקל, אמורה לקום במבואות הדרומיים של העיר, דרומית למשרדי חברת החשמל וסמוך לכביש 4. לפי התוכנית אמורה קרית הספורט להיות רב תכליתית ולשמש לא רק את קבוצות הכדורגל העירוניות. מתוכננים בה גם בית ספר טכנולוגי על-יסודי, מלון ספורט בן 150 חדרים ומסחר.

החברה הכלכלית לחיפה היא יזמית התוכנית והקרקע, בשטח 145 דונם, היא בבעלות המדינה.

קרית הספורט של חיפה

"תאריך היעד לסיום הקמת האצטדיון הוא עונת הכדורגל 2012-2013", אמר יו"ר (בהתנדבות) חברת האצטדיון, שמשון הראל, המכהן גם כמנכ"ל חברת ההשקעות אמריקה ישראל. הוא הוסיף כי "האצטדיון קורם עור וגידים. העתקת התשתיות בפועל תחל במהלך חודש אוגוסט לאחר בחירת החברה הזוכה. המכרז להקמת השלד יפורסם עד סוף השנה. ההשקעה בפרויקט היא בהיקף הגדול ביותר שיבוצע בחיפה בשנים הקרובות".

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר כי "עיריית חיפה והחברה הכלכלית לחיפה נערכו להקמת קרית ספורט, במימון משולב של כספי ציבור ויזמות פרטית. אנחנו מקדישים תשומת לב רבה לפרטים בכדי להקים את האצטדיון המתקדם ביותר בעולם. הקמת קרית הספורט תתרום לחיי הספורט והתרבות בעיר ותחזק את מוקד החיים המתפתח בדרום חיפה".

את הקמת הפרויקט מלווה ועדת היגוי, בה שותפים משרד האדריכלים הבריטי KSS, שתכנן את אצטדיון ארסנל, משרד האדריכלים הישראלי מנספלד-קהת, ושלושת מנהלי האצטדיונים הגדולים של ישראל - מנהל בלומפילד ניר פרצלינה, מנהל אצטדיון רמת גן אילן יבלוקובסקי ומנהל אצטדיון חיפה מרק קיזהנר.