13 מענקי פיתוח והפקה ליוצרים ערבים בפסטיבל הקולנוע בירושלים

בין הסרטים המתמודדים על מענקי פיתוח: "מכונת כתיבה משפחתית" של חנה זליס, על סיפורם של 3 דורות של קלדנים בכניסה למשרד הפנים הישראלי, במזרח העיר ירושלים

13מענקי פיתוח והפקה יוענקו ליוצרים ערבים במסגרת פסטיבל הקולנוע בירושלים.

עשרה סרטים יתמודדו על מענקי פיתוח במסגרת פיצ'ינג (פרזנטציה קולנועית) לפיתוח סרטים העוסקים בשפה ובתקשורת בחברה הערבית בישראל, תחת השם " כולה שפה", ושלושה סרטים נוספים יקבלו מענקי הפקה, בהחלטה שהתקבלה מראש.

הפרויקט, שיתקיים היום בסינמטק ירושלים, הוא ביוזמת "קרן גשר לקולנוע רב תרבותי", פסטיבל "ישראל האחרת" בניו-יורק ופסטיבל הקולנוע בירושלים.

היוצרים שיקבלו מענקי הפקה במסגרתו: פיראס חורי, על סרטו "סופיר", רוקיה סבאח על "שביל עפר", ויוסף אבו מדיעם ויקי אילון, על סרטם התיעודי "ז'ירה". בין הסרטים המתמודדים על מענקי פיתוח: "מכונת כתיבה משפחתית" של חנה זליס, על סיפורם של שלושה דורות של קלדנים בכניסה למשרד הפנים הישראלי, במזרח העיר ירושלים.

סרטים נוספים: "ירושלים 3019" של שאדי סרור, דרמת מתח שנעה על כביש ירושלים, ושבמרכז עלילתה עומד רמי, החולה בסכיזופרניה פרנואידית, והסרט "ערבאני" של עדי עדואן, על סיפור חזרתם לכפר של דרוזי ושני בניו, לאחר גירושיו מאשתו היהודייה.