לידיעת הנופשים: מחיר חופשה משפחתית ירד בקיץ בכ-30%

כך עולה מבדיקה שערכה חברת הדקה ה-90 ■ זאת לעומת המחיר בקיץ 2008, למזמינים נופש ברגע האחרון ■ המחיר הממוצע השנה לנופש בחו"ל יעמוד על כ-7,000 שקל, לעומת 10,000 שקל בממוצע בקיץ 2008

מחיר הנופש המשפחתי ירד בקיץ 2009 בכ-30%, ממחירו בקיץ הקודם למזמינים נופש ברגע האחרון. כך עולה מבדיקה שערכה חברת הדקה ה-90.

לפי הבדיקה שנערכה בחברה, המחיר הממוצע השנה לנופש בחו"ל למשפחה בת 4 נפשות (2 מבוגרים + 2 ילדים) יעמוד הקיץ על כ- 7,000 שקל, לעומת 10,000 שקל בממוצע בקיץ 2008.

בתיירות הפנים לעומת זאת, נרשמה ירידה מתונה של 10% והמחיר הממוצע של חופשה משפחתית עומד על כ-6,000 שקל, לעומת 6,600 בקיץ שעבר. הירידה הממוצעת המתונה מוסברת בכך שמחירי הנופש באילת נותרו זהים לאלה שהיו בשנה שעברה, בעוד בחלקים האחרים של הארץ נרשמה ירידת מחירים.

הירידה המשמעותית ביותר במחירים באה לידי ביטוי בהזמנות של הרגע האחרון, שם ניתן למצוא את ההפרשים הגדולים ביותר בין מחירי נופש ביולי הנוכחי ליולי הקודם. הממוצע בהפרשי המחיר בשקלים להזמנות שוטפות עומד על כ-15%.

לדברי המשנה למנכ"ל הדקה ה-90, אבנר לש, הירידה במחירים נובעת מירידת מחירי הטיסות וירידה מסוימת במחירי האכסון המלונאי בחלק מהיעדים הפופולריים בחו"ל. כמו כן, ניתן לייחס את הירידה בהוצאה הממוצעת, לכך שהשנה יש ביקוש מופחת ביחס לאשתקד לנסיעה ליעדים רחוקים ויקרים יותר, כמו: ניו-יורק ובנגקוק. "בעקבות המיתון, הציבור מחפש דילים והצעות משתלמות ביעדים קרובים יותר באזור אגן הים התיכון ואירופה". אמר.

מנכ"ל חברת השטיח המעופף, איל קשדן, מאשר את הנתונים. לדבריו התחרות העזה בין המלונות והספקים השונים בחו"ל, החשים גם הם על בשרם את השפעות המשבר הכלכלי מביאה לרווח לצרכן הסופי.

"גם ספקים שבשנים קודמות היו בלתי לחיצים ולא הסכימו לרדת במחירים או לתת תנאים טובים יותר, הבינו השנה שאם הם מעוניינים למכור ולא להישאר עם חדרים ריקים או מושבים ריקים על טיסות - עליהם להתגמש, ואנחנו רואים את זה ביום-יום במחירים שירדו משמעותית, גם כשמדובר בתקופות של ביקושים קשיחים כמו מחצית אוגוסט".