הזיסאפלים הרימו ידיים: מחפשים קונה לרד-לייב

את רד-לייב הקימו האחים זהר ויהודה זיספאל ומנחם כהן ■ החברה ניסתה לפתח מוצר שישפר את איכות הקול בשיחות הוועידה ■ בסוף 2008 אלרון, שמחזיקה בכ-30% מהחברה, פרסמה כי שוויה של החברה מוערך בכ-5 מיליון ד' בלבד

לפני מעט יותר משנתיים, הודיעה חברת Radlive, שמפתחת מערכות לשיחות ועידה, על גיוס 7.6 מיליון דולר. לפי חברת המחקר IVC, ההשקעה, שהגיעה מחברת אלרון וקרן ג'מיני, הוערכה אז לפי שווי של כ-7.4 מיליון דולר, לפני הכסף.

בסוף 2008 התמונה הייתה פחות סימפטית. אלרון, שמחזיקה בכ-30% מהחברה, פרסמה בדו"ח השנתי כי שוויה של החברה בספריה מוערך בכ-5 מיליון בלבד.

את רד-לייב הקימו האחים זהר ויהודה זיספאל ומנחם כהן. החברה ניסתה לפתח מוצר שישפר את איכות הקול בשיחות הוועידה, סוגיה שמטרידה לא מעט לקוחות של מוצרים אלו.

אולם, הקשיים בגיוס מימון נוסף והתחרות הגוברת בתחום, אילצו את בעלי השליטה להרים ידיים, דבר די חריג אצל הזיספאלים. החברה פיטרה לאחרונה 6 מתוך 16 עובדים ומחפשת חברה מבוססת יותר שתרכוש את הפעילות.

ייתכן שהכוונה למכור מגיעה גם אחרי הלקח שלמדו בקבוצת רד לאחר הפסקת פעילותה של חברת רדגארד בשנת 2000, סיפור שהתפתח באופן מביך וגם גרר את החברה לבית המשפט בעקבות תביעות של עובדים וספקים.

"היו התלבטויות"

"היו לי הרבה התלבטויות", אמר ל"גלובס" זהר זיספאל. לדבריו, הוא החליט לוותר על רד-לייב מאחר שלדבריו "הסיכוי של סטארט-אפ להתחרות בהצלחה אינו גדול בכלל, ובימים אלו במיוחד.

"המטרה היא לחפש קונה לטכנולוגיה, כי פותח מוצר מעניין שיש לו פוטנציאל. יש סיכוי טוב שנמצא קונה ראוי". המשמעות של "ראוי" היא בין השאר שהעובדים ימצאו מעסיק אחר, חברה שפועלת בתחום ה-VoIP או שיחות הוועידה.