ה'פד': המיתון לקראת סיום אך היציאה ממנו תימשך זמן רב

בפרוטוקולים של ישיבת הריבית של ה'פד' העריכו כי המיתון לקראת סיום אך היציאה ממנו תהיה איטית ■ מעריכים כי ב-2009 ו-2010 שיעור האבטלה במשק האמריקני יעמוד על כ-10%

מעט אחרי השעה 21:00 שעון ישראל פירסם ה'פד' את הפרוטוקול מישיבת הריבית האחרונה שלו, בו הוא חשף תחזיות לגבי צמיחה, אבטלה ואינפלציה, שהביאו אותו להחלטה להותיר הריבית על כנה בחודש יוני.

על פי הדיווח של ה'פד', המיתון בארה"ב קרוב לסיום אך מאידך, מציינים ב'פד' כי קצב ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית יהיה איטי ומחוסרי העבודה ייתקלו בקשיים להיקלט מחדש במעגל העבודה.

בתחום הייצור, מציינים ב'פד' כי יצרנים הורידו את תפוקת הייצור בגלל עלייה במלאים וירידה בביקוש. לעומת זאת, מציינים ב'פד' כי למרות ירידה ב-2008, רמת הצריכה שומרת על יציבות מפתיעה, למרות החולשה בשוק העבודה.

ב'פד' לא חוששים מהתפרצות אינפלציונית והחליטו להותיר את הריבית לתקופה ממושכת על שיעור של כ-0% בכדי לעזור למשק האמריקני להתאושש מהמיתון.

ב'פד' מעריכים כי תהיה ב-2009 עלייה בתמ"ג אך כזו שלא תצליח לאושש את שוק העבודה האמריקני. ב'פד' מצפים כי ב-2009 שיעור האבטלה בארה"ב יעמוד על 10.1%. ב-2010 צופים כי שיעור האבטלה ירד ל-9.5%-9.8% וב-2011, צופים ב'פד' כי שיעור האבטלה ירד ל-8.4%-8.8%.