אירופה חתמה בעליות: הקאק עלה ב-0.9% והפוטסי ב-0.5%

נוקיה צנחה ב-13.5% לאחר שפרסמה דו"חות והנמיכה תחזיות ■ נוברטיס דיווחה על ירידה של 10% ברווחי הרבעון השני ל-2.044 מיליארד דולר ברבעון השני ■ ריו טינטו הוציאה מסין את צוותיה, שנכלאו בחשד לביצוע עברות של ריגול תעשייתי

המדדים המובילים באירופה סיימו בעליות שערים. למרות שפתיחת היום היתה שלילית, הצליחו הבורסות לעבור לטריטוריה החיובית לאחר שבנק JP מורגן האמריקני דיווח על עלייה של 36% ברווחי הרבעון השני - הרבה מעבר לתחזיות השוק.

ברקע, גובר החשש לעתידה של CIT האמריקנית, המלווה הגדול ביותר בארה"ב לחברות בינוניות וקטנות, אשר עלולה לפשוט את הרגל אם לא תקבל כספי חירום מהממשל האמריקני.

הנתונים הפונדמנטליים שהתפרסמו אמש בבריטניה ובאירופה היו רחוקים מלהיות חיוביים. השינוי במספר תביעות האבטלה בבריטניה עלה זה החודש ה-16 ברציפות ביוני וטיפס ל-23,800, מספר התביעות נתר בשיעור של 4.8%.

שיעור האבטלה זינק לשיא 12 שנתי של 7.6% מ-7.2%. מדד המחירים לצרכן בגוש האירו עלה כצפוי ל-0.2%. עם זאת, עלייה זאת לא מנעה מקצב גידול המחירים השנתי לצנוח ל-0.1%-, ירדה המאותת על צניחה שנתית ראשונה של מחירים בגוש האירו מאז החל רישום מדד המחירים לצרכן של מדינות מרחב האירו ב-1996.

בסיום המסחר עלה הפוטסי הלונדוני טיפס ב-0.5% ■ הדאקס הגרמני טיפס ב-0.82% ■ הקאק הפריזאי בלט בעלייה של 0.9%

בזירת המטבעות, האירו עולה ב-0.1% ל-1.411 דולר והליש"ט מוסיפה 0.1% ל-1.6435 דולר.

בזירת המאקרו

סקר ZEW על סנטימנט האנליסטים בשוויץ הוא הפרסום היחיד הראוי לציון. המדד עלה בחדות ביוני, והגיע לתוצאה החיובית הראשונה מזה כמעט 3 שנים. ציפיות הנסקרים נוטות להשפיע על מגמות ממשיות בשער החליפין, אך השפעה קצרת טווח כה משמעותית אינה צפויה אלא אם תהיה סטיה חדה מהנתונים הקודמים.

מניות בכותרות

מניות הבנקים ברקליס , BNP פריבה , ו-UBS ריכזו עניין לאחר שבנק JP מורגן האמריקני דיווח על עלייה של 36% ברווחי הרבעון השני.

נוקיה , יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה ביותר בעולם פרסמה היום (ה') את דו"חות הרבעון השני. הרווח למניה שלא לפי התקינה החשבונאית המקובלת בארה"ב (IFRS) ירד ב-59.5% ל-15 סנט אירו למניה מ-37 סנט אירו למניה ברבעון הקודם. אנליסטים בסקר של רויטרס חזו רווח של 13 סנט אירו למניה. נוקיה גם חתכה את תחזית הרווח למחצית השנייה של 2009.

חברת התרופות השוויצרית נוברטיס , המייצרת תרופה המתחרה לתרופת הקופקסון של טבע פירסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון השני של 2009. בשורה התחתונה, רשמה החברה ירידה של 10% ברווח שהסתכם ב-2.044 מיליארד דולר - מעט מעל לצפי האנליסטים שעמד על 2.011 מיליארד דולר.

מניות האנרגיה, BHP ביליטון , רויאל דאטש של ובריטיש פטרוליום ריכזו עניין לאחר שמחירי הנפט טיפס אמש ב-3.4% ל-61.54 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ענקית הכרייה הבריטית אוסטרלית, ריו טינטו הוציאה מסין את צוותי המתכות והברזל שלה, שנכלאו בחשד לביצוע עברות של ריגול תעשייתי.

ישראליות באירופה

MTI ווירלס , דיווחה היום על ייצור מסיבי של אנטנטו חיצוניות מסוג IP67 לתמיכה בשוק הרדיו החיצוני.