בעלה של לבני מתמודד במכרז של ראש העיר רמלה, המקורב לקדימה

משרד המיתוג "שיר-שפיצר", בו שותף נפתלי שפיצר, מתמודד במכרז למיתוג רמלה, בראשות ראש העיר יואל לביא המקורב לקדימה ■ דוברה של ציפי לבני: "כל רמיזה לקשר בין עיסוקה הפוליטי לעיסוק בעלה - משוללת יסוד"

משרד המיתוג "שיר-שפיצר", בבעלות נפתלי שפיצר, בעלה של יו"ר קדימה ציפי לבני, ואילן שיר, מתמודד על תקציב המיתוג של עיריית רמלה - כך נודע ל"גלובס".

ראש העיר רמלה, יואל לביא, נחשב למקורב לציפי לבני, ושמו נקשר לא אחת בפעילויות הקשורות בקדימה.

יצויין כי רשמית לביא לא מכהן בעירייה מטעם קדימה, והוא זכה בראשות העיר כשרץ בראש סיעה עצמאית - סיעת לביא.

לביא הוא ראש העיר ברמלה למעלה מ-15 שנה, הרבה לפני שקדימה נולדה. עם זאת, ברשימת המועמדים של קדימה לכנסת ה-18 עם ציפי לבני לראשות הממשלה מופיע לביא במקום ה-114. לאחר הבחירות, כשבקדימה ניטש הוויכוח האם להצטרף לממשלה, נמנה לביא עם 500 פעילים מרכזיים וראשי ערים של קדימה שתמכו פומבית בעמדתה של לבני ללכת לאופוזיציה.

מתמחה במיתוג ערים

כאמור, באחרונה יצאה עיריית רמלה במכרז על מיתוג העיר ושיפור תדמיתה. זה לכשעצמו איננו צעד חריג: בשנים האחרונות עושות זאת לא מעט עיריות ומועצות, ביניהן גם העיריות של תל-אביב, ירושלים, חולון, עכו ונוספות.

משרד "שיר-שפיצר", בו שותף בעלה של לבני, מתמחה במיתוג מקומות, והוא חתום על מספר מהלכי מיתוג של ערים ומוסדות, בהם חולון, עכו, האוניברסיטה העברית בירושלים, בית-החולים קפלן ונוספים.

"שיר-שפיצר" אינו המשרד היחידי בעל אוריינטציה פוליטית המשתתף במכרז ברמלה: ניתן למצוא שם גם את ארד תקשורת, שבבעלות איל ארד, הנחשב כיועצה הקרוב של ציפי לבני. עוד מתמודדים במכרז: קבוצות הפרסום אדלר-חומסקי (שגם בעליה, ראובן אדלר, עבד בעבר עם קדימה), באומן-בר-ריבנאי ומספר חברות מיתוג.

תנאי הסף לחברות המשתתפות במכרז קבעו מינימום הכנסות של מיליון שקל בכל שנה מהשנתיים האחרונות, וניסיון של 5 שנים בתהליכי מיתוג בלפחות 5 ארגונים שונים. המכרז הוא לתקופה של 4 שנים, ולפי הערכות בענף הפרסום, החברה שתזכה תקבל תקציב בהיקף של כ-2 מיליון שקל בשנה.

דוברה של ציפי לבני, גיל מסינג, מסר בתגובה: "ציפי לבני הקפידה הקפדה יתרה ומחמירה שלא יהיה כל עירוב בין פעילותיה הציבוריות לבין פעילותו העסקית של בעלה מיומה הראשון בפוליטיקה, וכך תמשיך ותנהג. נפתלי שפיצר ומשרדו עוסקים במיתוג ערים זמן רב לפני שלבני נבחרה לתפקידה, וזו התמחותו המקצועית. כל קישור בין לקוחותיו לציפי לבני - ודאי כשמדובר בתקופת התמודדות בלבד לצד משרדי המיתוג האחרים המשתתפים במכרז - הינו בלתי מבוסס ומגמתי. אין ולא יהיה כל קשר בין פעילותו העסקית של שפיצר לתפקידיה הציבוריים של לבני".

"ניסיון לחבל"

דובר עיריית רמלה, רוני ברזילי, מסר בתגובה: "לאחר שעיריית רמלה הובילה בהצלחה תהליך הבראה והצעידה את העיר לתקציב מאוזן, נרשמה בקשה לקבלת מידע בנושא מיתוג עירוני ושיפור תדמית העיר. ההליך הינו מוסדר תלת-שלבי ומלווה על-ידי חברה מקצועית המייעצת לעירייה - קומן סנס. כל החברות המתמודדות נדרשות להציג תוצרים מוגדרים בפני ועדת היגוי העירונית, המורכבת מחברי מועצה מהקואליציה ומהאופוזיציה, פעילים חברתיים, נציגי ציבור, חברי הנהלת העירייה ויועצים מקצועיים. ראש העיר, יואל לביא, אינו חבר בוועדת ההיגוי. יתרה מכך, ההליך נמצא בעיצומו וממילא לא התקבלה כל החלטה באשר לחברה הזוכה. עיתוי אזכור שמה של חברה מתמודדת כלשהי, ביום בו הוצגו המצגות בפני הוועדה, תוך רמיזה לזיקה פוליטית - נראה יותר כניסיון נפסד לחבל בהליך מקצועי וראוי".

לא ניתן היה לקבל את תגובת שפיצר עד למועד ירידת העיתון לדפוס.

אילן שיר, שותפו של נפתלי שפיצר, מסר בתגובה: "אנחנו עובדים בימים אלה בכרמיאל, בעכו, באשקלון ובערים נוספות שאין להן כל קשר לקדימה. יש לנו התמחות במיתוג ערים. זו עבודתנו".