ארה"ב: מדד הפילדלפיה 'פד' צנח ביולי מעבר לצפי

(עדכון) המדד ירד ל-(7.5-) נק' מ-(2.2-) נק', לעומת הצפי לירידה ל-(3.3-) נק' בלבד ■ מס' התביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה ירד בשבוע החולף יותר מהצפי לרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר - 522 אלף

נתונים מעודדים משוק העבודה האמריקני: מספר התביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה ירד בשבוע החולף לרמה של 522 אלף מ-569 אלף תביעות. מדובר בנתון טוב יותר מתחזיות האנליסטים, אשר ציפו ל-553 אלף תביעות. מדובר במספר התביעות הנמוך ביותר מאז ינואר.

הסיבה להפתעה החיובית בתביעות לדמי האבטלה בהשוואה לתחזיות נובעת מגורמים עונתיים. רבים ציפו פיטורים בענף הייצור, בעיקר בקרב חברות הרכבים, ולפי משרד התעסוקה האמריקני הדבר לא קרה. עם זאת, כלכלנים בוול סטריט לא פוסלים כי הפיטורים יגיעו בהמשך השנה, ולפיכך הם ממליצים להמתין מספר שבועות עד שהתמונה תתבהר ולא למהר להסיק מסקנות מהנתון הנוכחי.

לעומת הנתון החיובי של דמי האבטלה, לאחר פתיחת המסחר פורסם מדד הפילדלפיה 'פד' לחודש יולי והציג תמונה אחרת. המדד העוקב אחר פעילות הייצור במחוז זה של הפדרל ריזרב, הראה כי השיפור בפעילות היצרנית באזור נעצרה בחודש יולי, כשהמדד צנח לרמה שלילית של (7.5-) נק', מרמה שלילית של (2.2-) נק'. כלכלנים ציפו כי המדד יירד ל-(3.3-) נק' בלבד.

נזכיר, כי קריאה של המדד מתחת לאפס משמעותה התכווצות בפעילות היצרנית. המדד היה מתחת לרמה זו מאז ספטמבר 2008.