ה"אם המרעיבה" מירושלים תועמד לדין השבוע

מחר תעבור האם החרדית בדיקה פסיכיאטרית כדי לקבוע אם היא בכלל כשירה לעמוד לדין ■ בינתיים היא תישאר בהשגחת רב ירושלמי ■ בנה בן ה-3 יישאר בבית החולים

האם החרדית החשודה בהרעבת בנה בן השלוש עוד לא עברה בדיקה פסיכיאטרית, אבל בפרקליטות כבר החליטו: השבוע יוגש נגדה כתב אישום. האם תואשם בהתעללות ובהרעבה של בנה.

מחר תובא האם לפגישה עם פסיכיאטר שיקבע האם היא כשירה לעמוד לדין. ובינתיים היא תישאר במעצר בית אצל הרב אברהם פרויליך בירושלים, כפי שקבע ביום שישי בית המשפט המחוזי בירושלים. בנה ימשיך להישאר בטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

"ישנו חומר ראיות לכאורה לכתב אישום נגד האם", אמרה השופטת. "קיימת עילת מסוכנות בעוצמה לא קטנה". השופטת הורתה כי האם תישאר במשך שבוע אצל הרב פרויליך יחד עם אדם מבוגר בכל עת, רק לא מבני משפחתה. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן היה אחד מהערבים הכספיים לשחרורה של האם.

אם חרדית / צלם: רויטרס

לדיון הגיעה גם חמותה של האם, אמו של בעלה. "אני יודעת שהמשטרה ושירותי הרווחה הם חבורה של שקרנים", אמרה. "הם אנשים איומים. שירותי הרווחה מחפשים רק צרות". על האם החשודה סיפרה כי "היא אם מסורה ביותר, ואם היא לחוצה בגלל שהיא עצורה כל כך הרבה זמן, אני לא מאשימה אותה".