המושבה הבריטית גיברלטר חוזרת להיות מקלט מס אטרקטיבי

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] עו''ד הראל לוקר, מומחה למיסוי בינלאומי במשרד ש. פרידמן: "למרות שפטור ממס חברות לא מוענק עוד בגיברלטר, ניתן לבצע פעילויות מסוימות מחוץ לה וכך להימנע ממיסוי"

[נצל את מקלט המס בגיברלטר לטובתך - הירשם לניוזטלר עסקים מתעוררים]

בניגוד להוראות המעבר משנת 2005, אישרה ממשלת גיברלטר סדרה של הקלות במס חברות ובמס הכנסה. לאחרונה הודיעה ממשלת גיברלטר כי במסגרת התקציב לשנת 2009 בכוונתה לאשר סדרה של הקלות במס חברות ומס הכנסה.

במסגרת ההקלות החליטה ממשלת גיברלטר כי החל מיום 1 ביולי 2009, יופחת שיעור המס על חברות חדשות לכדי 10%, שיעור הזהה לשיעור מס החברות בקפריסין, הנחשבת עדיין למקלט מס. שיעור המס המופחת יחול על חברות ישנות החל מיום 1 בינואר 2011 ועד אז יופחת שיעור המס החל עליהן משיעור של כ-27$ לכדי 22%. לגבי חברות פטורות ישנות, המס למעשה יעלה החל ממועד זה, לשיעור של כ-10%. במקביל, הופחת המס ליחידים לשיעורים שבין 20% ועד ל-35%, לפי גובה ההכנסה.

לדברי עו''ד הראל לוקר, מומחה למיסוי בינלאומי במשרד ש. פרידמן: "במהלך שנת 2005 עברה גיברלטר למשטר מס סולידי בכל הקשור לחברות חדשות. על חברות ותיקות חלו הוראות מעבר אשר בהדרגה, שללו את הפטור עד לסוף שנת 2010. למרות שפטור ממס חברות לא מוענק עוד בגיברלטר, ניתן לבצע פעילויות מסוימות מחוץ לה וכך להימנע ממיסוי".

לפי פרסומים שונים פועלות דרך גיברלטר חברות ישראליות כגון 888 ,ארזים , ועוד. האטרקטיביות של גיברלטר נובעת גם הודות להיותה מושבה בריטית הפועלת במסגרת דינים המבוססים על שיטת המשפט הבריטית.