הכללית קרובה לסיכום על מכירת אחזקותיה בדקלה

האחזקות יימכרו ככל הנראה לקבוצת הראל, השותפה בדקלה, במסגרת עסקת מניות

שירותי בריאות כללית, בניהול אלי דפס, צפויה לסכם בימים הקרובים על מכירת אחזקותיה בחברת ביטוחי הבריאות והסיעוד דקלה (35%) לשותפתה בה - קבוצת הראל, שבשליטת משפחת המבורגר - כפי הנראה במסגרת עסקת מניות. כך על פי ההערכות בשוק ההון ובהמשך להבנות חריגות שהושגו בין הכללית לבין הפיקוח על הביטוח באוצר לפני כשנה.

אם הכללית לא תשלים את מכירת חלקה בדקלה עד סוף החודש ולא תעמוד במגבלת הזמנים שהאוצר השית עליה, האוצר יפגע באופן מהותי ביכולת השליטה של הכללית במניותיה בדקלה כך שלהארכת תקופת המכירה יתלוו שלושה תנאים חריפים: שהקופה לא תורשה להחזיק נציגים מטעמה בדירקטוריון דקלה, מניותיה בחברת הביטוח יועברו לנאמן ובנוסף היא לא תורשה לקבל דיבידנדים מדקלה.

המשבר הוביל לדחייה

בסוף יולי אשתקד סיכמו שירותי בריאות כללית וידין ענתבי, המפקח על הביטוח, כי הקופה תמכור את אחזקותיה בחברת הביטוח עד 1 באוגוסט 2009 ובנוסף תשלים מכרז לביטוח סיעודי לחבריה עד אוגוסט 2011. ואולם, מאז הושגו ההבנות בין דפס לענתבי חל המשבר החריף שפגע בשווי חברות הביטוח בארץ ובעולם. הגם שחלק ניכר מהירידה בשווי חברות הביטוח בישראל כבר הוחזר עד כה ב-2009, סוגיה זו הביאה את הכללית לבחון את האפשרות לדחות את מועד מכירת חלקה בדקלה, לפחות עד אשר שווייה יתגבר על השפעות המשבר.

לאור זאת, תוך שבאוצר לא מקשים על כדאיות הארכת מועד המכירה, הכללית והראל דנים ככל הידוע על האפשרות כי התמורה לכללית (כולה או בחלקה) תהיה במניות הראל. עם זאת, בשום מקרה הכללית לא תוכל להחזיק 5% ומעלה ממניות הראל מכיוון ששיעור אחזקה שכזה דורש את אישור האוצר. שווי השוק של הראל עומד על כ-3.2 מיליארד שקל. בכללית ניהלו מגעים על דקלה עם גופים נוספים פרט להראל ואולם צפוי שהראל תממש את זכות הסירוב שיש לה על אחזקות הכללית בדקלה, באם הכללית תקבל הצעות אחרות לרכישתן.