טדי שגיא השקיע 21 מיליון דולר בהימורים אינטראקטיביים

ההשקעה בוצעה בחברה בריטית שנסחרת באנגליה ■ פלייטק והחברה - NetPlay TV - ישתפו פעולה בתחום המשחקים האינטראקטיביים

רק לפני מספר שבועות חשפנו כאן כי פלייטק, מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים, מעוניינת לבצע רכישת ענק ששווייה יכול להעפיל אל מעל חצי מיליארד דולר. השבועות עברו, ופלייטק ממשיכה במסע רכישותיה והשקעותיה, אם כי בינתיים בקטן. מהודעה שפרסמה החברה בשבוע שעבר עולה כי טדי שגיא, בעל השליטה בפלייטק (40.9%), ישקיע 12.8 מיליון ליש"ט (20.9 מיליון דולר) בחברת NetPlay TV, המתמחה בפיתוח משחקי הימורים אינטראקטיביים עבור ערוצי טלוויזיה, דרך הקצאת מניות.

לפי הודעת NetPlay TV, הנסחרת גם היא בבורסת המשנה הבריטית (AIM), תקצה החברה לשגיא מניות לפי מחיר של 22 פני (14% מתחת למחיר בשוק ההון) ואלו יהוו 29.9% מההון, וכך יהפכו את שגיא לבעל העניין הגדול ביותר בחברה. NetPlay TV נסחרת לפי שווי של 60 מיליון דולר, ואילו פלייטק נסחרת לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר, עלייה של 42% מתחילת השנה.

עוד מציינת NetPlay TV בהודעתה, כי המניות יוקצו לחברת השקעות בשם Directforce Trading Limited, שבעל השליטה בה הוא בעל השליטה בפלייטק, ובמילים אחרות טדי שגיא, שהונו נאמד במיליארדי דולרים, ולכן השקעה בסדר גודל שכזה אינה מהווה עבורו בעיה.

ואם כבר בשיעורי אחזקה עסקינן, שיעור האחזקה אליו הגיע שגיא בחברה הבריטית אינו מקרי. חוק בל יעבור באנגליה (The City Code on Takeovers and Mergers) קובע כי בעל מניות שמגיע לאחזקה של 30% ומעלה בחברה ציבורית באנגליה, שגם התאגדה בה, חייב לבצע הצעת רכש ליתר המניות שלא ברשותו.

שלא במקרה, הקצאת המניות לשגיא כללה גם הסכם לשיתוף פעולה בין שתי החברות, ולפיו NetPlay TV תספק לפלייטק משחקים אינטראקטיביים "חיים" (שניתן לשחק איתם מול ערוץ טלוויזיה בשידור חי) במשך חמש שנים. בין המשחקים שיסופקו ניתן למצוא את הרולטה, הבלאק ג'ק וגם בינגו.